Criza provocata de pandemia de coronavirus care a lovit tara noastra la inceputul acestei primaveri a afectat situatia economica a tarii noastre, ceea ce se resimte si in buzunarele oamenilor de rand. In aceste conditii, studiile realizate in ultimele luni ne arata cum obiceiurile de consum ale romanilor s-au modificat semnificativ din punct de vedere al produselor, serviciilor, canalelor media si experientelor sociale accesate. Totodata, se poate observa in aceasta perioada cum calitatea si pretul au devenit criteriile principale de alegere a unui produs sau serviciu pentru consumatorii romani.
Potrivit unui studiu realizat in ultimele cinci luni de specialistii din cadrul EY Romania, in randul companiilor din tara noastra au putut fi observate mai multe comportamente asociate contextului actual al crizei provocate de pandemia COVID-19. Printre acestea putem enumera atentia sporita pentru angajati, implicarea crescuta in comunitate sau cresterea comunicarii comerciale. In schimb, in cazul anumitor firme a putut fi remarcat un comportament total invers, anumite afaceri preferand sa opreasca complet comunicarea comerciala in aceasta perioada. Totusi, per total, marea majoritate a companiilor din Romania si-au pus la punct strategii pentru a gestiona criza si pentru a isi continua activitatea.
Analistii din cadrul EY Romania au remarcat in aceasta perioada ca o buna parte dintre consumatorii romani au inceput sa urmareasca din ce in ce mai atent responsabilitatea sociala a companiilor. In aceste conditii, este posibil ca strategiile de business care integreaza sustenabilitatea si responsabilitatea sociala sa se dovedeasca a fi cele castigatoare, o parte dintre consumatori urmand sa migreze catre produsele si serviciile oferite de aceste companii.
De asemenea, se mai poate observa foarte clar in aceasta perioada cum sectorul privat s-a implicat mult mai mult in comunitati, volumul de donatii din partea companiilor crescand semnificativ in ultimele luni. Cele mai multe donatii s-au indreptat in directia sprijinirii sistemului public de sanatate.
Studiul EY Romania ne arata ca nu mai putin de 85% dintre consumatorii romani sunt interesati de felul in care se comporta companiile, acestia sustinand ca acest aspect este la fel de important precum produsele si serviciile pe care acestea le ofera. Mai mult decat atat, 80% dintre consumatorii romani care au participat la aceasta analiza au sustinut ca mediul de afaceri are responsabilitatea de a face schimbari in lume.
In contextul pandemiei COVID-19, consumatorul roman a devenit mult mai pragmatic si mai atent la comportamentul companiilor. Astfel, studiul celor de la EY Romania ne arata ca o buna parte dintre consumatorii romani urmaresc comportamentul adoptat de companii in aceasta perioada si strategia lor de business la nivel general. In acelasi timp, studiul ne mai arata ca pretul si calitatea au devenit criteriile principale de alegere a unui produs sau serviciu pentru consumatorii romani
Potrivit concluziilor celor de la EY Romania, cele mai bine clasate companii in topul increderii consumatorilor din tara noastra in ceea ce priveste gestionarea crizei provocate de pandemia de coronavirus sunt companiile de tehnologie, 84.5% dintre cei care au participat la studiu avand aceasta parere. Pe locul secund in acest top al increderii oferite de consumatori se claseaza companiile de retail. Nu acelasi lucru se poate spune despre companiile din domeniul farmaceutic, doar 58% dintre participantii la studiu considerand ca acestea au raspuns eficient in situatia actuala.
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si