Owen Jones, The Guardian: Companiile de telecomunicatii pun profitul inaintea satisfactiei consumatorilor. Ar trebui sa le NATIONALIZAM!
nationalizarevodafonetelecomunicatiisemnaltelefoane mobileclienti
Companiile de telecomunicatii au esuat si ar trebui nationalizate, scrie editorialistul Owen Jones de la The Guardian.
Nationalizarea reprezinta un subiect tabu si face referiri la anii '70. Totusi, companiile telecom ar trebui puse in aceeasi oala, in privinta nationalizarii.
Ele au un monopol natural si fragmentarea pietei de telecomunicatii este ineficienta, scrie Jones.
Operatorii de telefonie mobila le datoreaza totul clientilor lor. Chiar si premierul David Cameron s-a plans ca "nu a avut semnal" la telefon, in timpul unei vacante in Cornwall.
Vodafone este una din companiile incriminate in materialul lui Jones. Totusi, nici EE (Everything Everywhere) nu scapa de criticile autorului. Unii britanici au fost obligati sa isi instaleze o linie fixa de telefon, din cauza lipsei semnalului la terminalul mobil.
Un consumator britanic obisnuit nu are semnal la telefon in 15% din timpul activ. Profitul este pus inaintea nevoilor utilizatorilor, scrie Jones.
De asemenea, clientii sunt "jefuiti" prin numeroase modalitati indoielnice. Anul trecut, Citizens Advice a primit 28.000 de asemenea reclamatii din partea consumatorilor, nemultumiti de companiile telecom.
Multi operatori de telecomunicatii nu investesc in cercetare si dezvoltare si intarzie modernizarea retelelor, in favoarea profiturilor de moment.
Vodafone a devenit una din tintele miscarii care condamna companiile ce s-ar "sustrage" de la plata tuturor taxelor si impozitelor.
Discutia cu privire la nationalizarea companiilor de telecomunicatii este in plina desfasurare, cel putin la nivelul Marii Britanii. Ar presupune o retea integrata, care sa deserveasca toti clientii si actionarii.
Profiturile ar fi reinvestite in cercetare si dezvoltare, precum si in dezvoltarea de servicii complete pentru clienti. Practicile de "jefuire" ar fi interzise. Sistemul nu trebuie condus de o mana de birocrati, scrie Jones. De asemenea, nationalizarea operatorilor telecom nu trebuie sa fie costisitoare din punct de vedere material.
O asemenea idee pare deosebit de ciudata, dar unii o vor considera cat se poate de fireasca, dupa ce vor zbiera ore in sir la ecranul telefonului mobil, in lipsa semnalului de retea.