Invatamantul romanesc primeste inca o nota proasta in catalog. Avem cel mai slab rezultat din UE, la TIMSS 2019
educatieinvatamantscoala online
In timp ce multi romani privesc scoala online ca fiind distrugatorul educatiei si sistemului de invatamant, acestia uita ca, in fapt, nu stateam prea bine la acest capitol nici cand scoala se facea ''normal'', dovada stand, printre altele, rezultatele PISA 2019, dar si recentele rezultate TIMSS 2019. ''Tendinte in domeniul Studiilor Matematice si Stiintifice Internationale” - TIMSS -analizeaza competentele de matematica si stiinte ale elevilor si conform rezultatelor publicate pe 8 decembrie de Universitatea Bucuresti, tara noastra a obtinut cel mai slab punctaj dintre statele UE – un punctaj mediu de 475.
In Romania, au participat la cercetare 5.000 de elevi de clasa a VIII-a, care s-au alaturat celor peste 580.000 de elevi din 60 de tari din intreaga lume.
Rezultatele cercetarii au fost prezentate pe 8 decembrie de catre coordonatorii cercetarii la nivel national, membri ai Universitatii Bucuresti.
''Ceea ce ne doare este 22% nivelul de analfabetism, cel mai mare nivel inregistrat de vreo tara europeana''
''Distributia performantei este o problema a sistemului educational romanesc. Constatam la matematica 22% din populatia scolara are analfabetism numeric (...) Ceea ce ne doare este 22% nivelul de analfabetism, cel mai mare nivel inregistrat de vreo tara europeana (...) La Stiinte avem din nou cel mai scazut punctaj inregistrat de o tara europeana (...) 4% high performance si 22% analfabetism stiintific functional – inregistreaza Romania'', a declarat Dragos Iliescu, coordonatorul cercetarii la nivel national, citat de
Edupedu.ro.
''In Romania, aproape jumatate dintre elevi ajung flamanzi la scoala''
Lucian Ciolan, prorector al Universitatii din Bucuresti si coordonator al cercetarii, sustine ca problemele care stau la baza lipsei de performanta in invatamant sunt foarte diverse. Printre altele, Ciolan mentioneaza slaba formare profesionala continua a profesorilor, dar si saracia din Romania.
''Jumatate dintre profesorii de matematica strigau ca au nevoie de formare pentru predarea digitala inainte de pandemie.
O alta problema este legata de starea sociala si de saracie. In Romania, aproape jumatate dintre elevi ajung flamanzi la scoala si acestia au scoruri net inferioare celorlalti copii. Aici nici nu mai vorbim neaparat de alimentatie sanatoasa, ci de alimentatie suficienta'', a explicat Lucian Ciolan, conform
Edupedu.ro