Germania atrage angajati talentati din alte economii
stemindustria automuncaprofilurisocial mediaamericagermania
Germania atrage forta de munca din alte tari, potrivit unui studiu LinkedIn, pe masura ce tot mai multi profesionisti aleg sa migreze spre locomotiva economica a Europei. Care sunt insa industriile in care lucreaza acesti straini si ce trasaturi au in comun?
Studiul a fost realizat in randul a peste 300 milioane membri LinkedIn. Germania a inregistrat o importanta crestere a numarului de angajati profesionisti (+0,4%), in perioada noiembrie 2012 - noiembrie 2013.
India s-a situat in fata Germaniei, cu 0,5% si Emiratele Arabe Unite s-au situat pe primul loc, acaparand majoritatea angajatilor straini calificati (multi dintre ei provin din India).
Analiza site-ului dezvaluie ca peste 60% din membri care s-au mutat in Germania provin din alte tari europene.
Multi angajati priceputi ajunsi in Germania provin din Spania, care a inregistrat cea mai mare pierdere in randul grupului analizat.
Marea Britanie a fost a doua cea mai mare invinsa in acest sens, in timp ce America a inregistrat a patra cea mai mare diminuare a fortei de munca. De fapt, studiul a descoperit ca doar 3% dintre cetatenii americani au ales sa lucreze peste hotare.
Profesionistii mai tineri sunt si mai mobili, iar angajatii internationali au o vechime medie de 7-8 ani in campul muncii.
Multi dintre angajatii care s-au relocat la nivel international detin aceleasi aptitudini in profilurile lor - marketing social media, dezvoltare Java si cunoasterea limbilor straine.
Cei care detin aptitudini de tipul STEM (science - stiinta, technology - tehnologie, engineering - inginerie si math - matematica) au calatorit cel mai mult pentru a-si insusi jobul respectiv - circa 3.800 km.
Site-ul LinkedIn a determinat si care dintre membrii sai sunt mai predispusi sa se mute, in functie de industrie. Specialistii au subliniat urmatoarele zone de interes: productia de software, media, divertisment, servicii profesionale, petrol si energie, guvern, educatie si ONG-uri.
Cei mai multi dintre cei care vor sa ajunga pe piata germana a muncii au lucrat in industria auto si in cea a productiei de software-uri, detinand functii tehnice, dar si de cercetare.
