5 obiceiuri de dimineata care iti afecteaza productivitatea la serviciu, fara sa iti dai seama
productivitatejobserviciulocuri de munca
Productivitatea la locul de munca depinde de foarte multi factori, in special de cei variabili, care tin de starea noastra de spirit, de conditia medicala, de nivelul de energie pe care il avem, sau nu, in ziua respectiva.
Iata cinci obiceiuri banale, dar care pot avea un efect negativ asupra calitatii muncii tale:
1. Nu te odihnesti suficient
Nevoile organismului nostru variaza de la om la om, in timp ce unii oameni se odihnesc foarte bine daca dorm doar cinci-sase ore pe noapte, altii au nevoie de cel putin sapte-opt, pentru a-si recapata energia.
Pentru un somn de calitate, trebuie sa identifici intai cat timp ai nevoie pentru a te reface si sa incerci apoi sa respecti acele ore de somn.
2. Nu ai un somn de calitate
Poate ca dormi suficient de multe ore si, in mod normal, ar trebui sa te simti revigorat dupa opt ore de somn, insa nu doar canitatea conteaza aici, ci si calitatea somnului.
Calitatea somnului e influentata si de alti factori, in afara unui numar anume de ore. De asemenea, medicii spun ca vei avea parte de un somn de calitate daca nu mai folosesti dispozitivele digitale, sau daca stingi televizorul cu 30 de minute inainte de a te culca.
Totodata, e contraindicat sa mananci foarte consistent inainte de culcare, sa consumi alimente pe baza de zahar sau cofeina, care iti stimuleaza activitatea cerebrala si nu te lasa sa te odihnesti. Aceste obiceiuri iti pot afecta calitatea somnului, si te vei trei mai obosit decat te-ai culcat. Prin urmare, in ziua respectiva vei fi irascibil, somnolent, cu o putere scazuta de concentrare, iar in cele din urma vei constata ca nu faci fata activitatilor profesionale de la serviciu.
Nu uita, de asemenea, ca o calitate mai buna a somnului e determinata si de factorii ambientali: Incearca sa dormi intr-o camera proaspat aerisita, salteaua si pernele sa fie de calitate, iar temperatura si umiditatea, la valori optime.
Citeste si: Editorial. Prea mult entuziasm la inceput de an, dauneaza pe termen lung
3. Nu ai o rutina bine stabilita de dimineata
Daca esti genul de persoana care se trezeste de dimineata, cu doar cateva minute inainte de a iesi pe usa pentru a ajunge la serviciu, e posibil ca aceasta ''stare de alerta'' la care iti supui organismul din primele momente ale zilei, sa te epuizeze rapid.
Prin urmare, la miezul zilei, vei simti nevoia de a te odihni. De asemenea, exista riscul sa intarzii la serviciu, sau sa fii nevoit sa amani anumite sarcini pentru a te organiza.
Din aceste motive, e bine ca dimineata sa iti iei o marja de eroare, un timp dedicat tie, rutinii tale si eventualelor ''probleme'' si situatii neprevazute care se pot ivi si a caror rezolvare va necesita timp. De asemenea, vei intra treptat in ritmul alert al zilei, si probabil ca vei fi mult mai relaxat pana la terminarea programului de munca.
4. Sari peste micul dejun
Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Chiar daca nu esti un fan inrait al mancatului la prima ora a diminetii, ar trebui sa stii ca luand micul dejun, nu doar ca vei castiga energie pentru restul zilei, dar vei salva si timp la serviciu, fiindca nu vei mai simti nevoia unei gustari la scurt timp dupa ce incepi treaba.
5. Te hotarasti greu asupra hainelor pe care sa le porti in ziua respectiva
De obicei, acest lucru se intampla femeilor. Insa si barbatii care tin la ''eticheta'' lor au aceasta problema dimineata: ''Cu ce ma imbrac''.
Chiar si 10-15 minute pierdute astfel reprezinta un timp pretios, care ar putea fi folosit in alte scopuri. De asemenea, trebuie sa iei in calcul faptul ca un confort la nivel fizic iti transmite, si mental, aceeasi senzatie. Motiv pentru care, la serviciu e important sa porti hainele care te fac sa te simti bine, care te reprezinta, nu orice iti pica in brate cand deschizi grabit/a dulapul.
Din aceste motive, este important ca tinuta pentru a doua zi, mai ales daca ai un eveniment important atunci, sa fie pregatita cu o seara inainte.
Astfel, dimineata te vei trezi stiind exact cu ce sa te imbraci, nu vei mai pierde deloc timp si te vei simti bine pe tot parcursul zilei, aspect ce iti poate creste productivitatea la munca. (Daca esti foarte nehotarat/a de obicei, alege chiar mai multe tinute, sa ai ''de rezerva'', in cazul in care te razgandesti asupra deciziei luate cu o seara inainte).
Citeste si: Rezolutii 2021: Indeplineste-ti obiectivele, urmand cativa pasi simpli
Sursa foto: freepik.com