To be, or NNot to be...

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
To be, or NNot to be... To be, or NNot to be...
de Manager.ro la 18 Feb. 2015
Urmareste-ne pe Google News
ing asigurari si pensiinnreclama marcel iuresrebranduire

Din cand in cand, au loc si in Romania, campanii de "rebdranduire". Marca, brandul X devine Y sau ramane X, dar proprietarii ei vor sa-i schimbe "identitatea vizuala".

Cele mai cunoscute astfel de campanii au fost trei la numar si, intamplator sau nu, au reprezentat tot atatea schimbari in vietile comerciale a trei companii de telefonie mobila.
 
Dialog a devenit Orange, Connex a devenit Connex-Vodafone, dupa care numai Vodafone; Romtelecom si Cosmote au devenit Telekom.  
 
Dar cele mai multe "rebranduiri" au avut loc in domeniul bancar. Societe Generale a cumparat BRD si i-a pastrat numele, adaugand initialele SG; Eurobank Ergasias a cumparat Bancpost si i-a pastrat numele, National Bank of Greece a preluat Banca Romaneasca si i-a pastrat numele.

 
HVB a cumparat Banca Comerciala Ion Tiriac si i-a pastrat o parte din nume, dupa care Unicredit a cumparat HVB si institutia de credit infiintata de fostul tenismen a devenit Unicredit Tiriac Bank.
 
In schimb, Raiffeisen a cumparat Banca Agricola si denumirea romaneasca a disparut, Alpha Bank a transformat Banca Bucuresti in Alpha Bank Romania, iar Credit Agricole a facut sa dispara numele Emporiki Bank.
 
De asemenea, Banca de Credit Industrial si Comercial a devenit Finansbank si, ulterior, Credit Europe Bank; Egnatia Bank a devenit Marfin Bank, Romexterra a fost preluata de MKB si, ulterior, a devenit NexteBank, iar Banca Italo Romena a devenit Veneto Banca.
 
Dar probabil ca schimbarea la fata cea mai cunoscuta din domeniul bancar a fost dupa ce Erste Bank a cumparat Banca Comerciala Romana. Din fericire, Erste nu i-a schimbat numele, tocmai pentru ca brandul era puternic si continea si atributul national.
 
Cu toate acestea, brandul a fost reimprospatat. Austriecii au pastrat acronimul BCR, dar i-au schimbat sigla, adaugand litera S (de la Sparkasse) cu o moneda care sta sa intre in litera ca intr-o pusculita.
 
De asemenea, cu ceva vreme in urma, acronimului rezultat de la Casa de Economii si Consemnatiuni i se alatura termenul Bank. In afara de asta, CEC si-a schimbat foarte inspirat culorile si sigla, acoperisul (de casa de economii) in care statea sa intre o moneda fiind inlocuit cu frunza de stejar.
 
In functie de bugete, unele dintre aceste schimbari au fost insotite de campanii, mai mult sau mai putin inspirate, sau de simple comunicate.
 
In prezent, se desfasoara probabil cea mai buna campanie de comunicare de schimbare a unui nume de brand: ING Asigurari si Pensii devine… NN.
 
Persoana sau echipa care a conceput-o a avut o idee geniala: s-a/s-au gandit cine se tot schimba, se reinventeaza, se recreeaza, dar, cu toate acestea, ramane acelasi? Un actor… Actorul, in cazul nostru, marele Marcel Iures…
 
De altfel, daca nu ar fi fost geniala idee a campaniei, mai mult ca sigur ca, in ciuda avantajelor financiare, Iures nu ar fi acceptat sa-i fie erou principal.
 
Pentru ca a facut-o, e o placere sa-l vezi cum spune ca, in 40 de ani de teatru, a avut… zeci… sute de roluri, ca, aproape in fiecare seara, a trebuit sa poarte un nume nou si ca, indiferent de personaj - Catavencu, Hamlet, Richard al III-lea, Ivan Turbinca, Henric al IV-lea sau Ilie Moromete - el, Actorul, a pus suflet… sufletul sau.
 
Din pacate, probabil unul dintre spoturile cu cel mai bun gust si simt din istoria publicitatii romanesti se termina cam ca inchiderea de la jocul Fazan, nu cu NT, ca in restaurant, ci cu NN, un nume care - da, stiu, vine de la Nationale Nederlanden - spune… mai nimic, din punct de vedere al comunicarii, al unui marketing solid si al unei rebranduiri care se vrea si mai solida.
 
Poate o suna bine in alte limbi. In cea romana, nnu prea si se prea poate ca aceia care au conceput campania de rebranding sa fi spus asta clientului care nnu s-a lasat induplecat.

Ultimele NOUTATI

Ce nu iti spune nimeni despre bani la 20 de ani: alegeri financiare care pot schimba tot
Ultimele stiri economice

Ce nu iti spune nimeni despre bani la 20 de ani: alegeri financiare care pot schimba tot

today17 Apr. 2025
ESET: Ransomware-ul continua sa fie un element cheie in peisajul amenintarilor cibernetice in 2025
Tehnologie

ESET: Ransomware-ul continua sa fie un element cheie in peisajul amenintarilor cibernetice in 2025

today16 Apr. 2025
De ce sa alegi pompele de caldura pentru racirea unui spatiu?
Casa si gradina

De ce sa alegi pompele de caldura pentru racirea unui spatiu?

today16 Apr. 2025
Top 5 sfaturi cand te muti intr-o casa noua
Casa si gradina

Top 5 sfaturi cand te muti intr-o casa noua

today16 Apr. 2025
Cum iti construiesti o rutina de dimineata care iti creste productivitatea
Life Style

Cum iti construiesti o rutina de dimineata care iti creste productivitatea

today16 Apr. 2025
Cum sa-i oferi casei tale un vibe nou cu un buget redus
Casa si gradina

Cum sa-i oferi casei tale un vibe nou cu un buget redus

today16 Apr. 2025
Cum testezi o afacere sa vezi daca va merge, inainte sa incepi sa bagi bani in ea
Companii

Cum testezi o afacere sa vezi daca va merge, inainte sa incepi sa bagi bani in ea

today16 Apr. 2025
Unul dintre consilierii lui Mugur Isarescu spune ca recesiunea ne va ocoli in 2025, dar trebuie sa ne pregatim sa traim intr-o lume incerta
Economie

Unul dintre consilierii lui Mugur Isarescu spune ca recesiunea ne va ocoli in 2025, dar trebuie sa ne pregatim sa traim intr-o lume incerta

today16 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x