Sloganuri amortite pentru dezmortirea electoratului
campanie electoralasloganuri partidealegeri 2016
Desi, potrivit legii, campania electorala se va desfasura in perioada 11 noiembrie - 10 decembrie, deci cu o luna inaintea zilei in care sunt organizate alegerile, probabil ca ati remarcat prin orase ca partidele incearca, deja, sa ne atraga atentia.
Iar, pentru a nu fi acuzate ca fura startul campaniei, nu scriu, deocamdata, "votati-l pe cutare!" ci se limiteaza, chipurile, sa transmita mesaje de marketing politic.
Pe structuri metalice in forma de cuburi, pe bannere si panouri, au imprimat fetele liderilor lor si sloganurile, cam la fel de neinspirate precum multe dintre cele comerciale.
Fiecare slogan din asta poate fi demontat la fel de usor cum schimba rotile priceputii mecanici ai unei echipe de Formula 1.
Cui ii apartin aceste indemnuri nu are importanta. Toate au menirea de a inflacara, de a misca, de a impresiona si, cel mai important, cu foarte mici exceptii, sunt coapte de niste formatiuni politice care, sub o forma sau alta, sub un nume sau altul au fost la carma tarii.
Sloganurile pe care le vedem acum ar fi prins la inceputul anilor ’90, cand oamenii erau plini de speranta, cand credeau ca Romania va fi bine administrata.
Intre timp, in mod justificat, romanii care au apucat vremurile acelea au devenit sceptici, de unde si interesul scazut manifestat la fiecare scrutin, de unde si asa-zisa apatie, care este, de fapt, dezamagire, convingerea ca nu se va shimba nimic sau prea putin in bine.
Acum, un partid a apucat-o pe drumul... redarii. Ne promite ca ne reda speranta, mandria, demnitatea si, in cele din urma, si ceva material - nu-i asa? - adica pensia.
De speranta si de mandrie avem nevoie? Poate ca acestea ar fi redate cu niscaiva realizari, cum ar fi, la aproape 100 de ani de la Marea Unire, niste autostrazi, niste cai ferate de secol 21, niste linii de metrou facute in cati ani s-a estimat, desigur, de catre niste mari specialisti.
Alt slogan ne indeamna sa indraznim sa credem in Romania. Din moment ce suntem inca pe aici, nu inseamna ca noi credem?
Poate nu cred si ar trebui sa fie convinsi sa creada milioanele de concetateni care, profitand de dreptul lor de a se misca liber, au luat drumul strainatatii pentru ca tara lor nu i-a (mai) tentat cu prea multe, nu a stiut cum sa-i motiveze sa ramana aici.
In acelasi timp, un alt slogan zice ca reda Romania romanilor. Dar a cui este ea acum? A extraterestrilor? A tatarilor?
Toate cuvintele astea mobilizatoare au fost, sunt si vor putea fi asociate cu orice partid care a intrat, la un moment dat, intr-o pondere mai mare sau mai mica la guvernare, a constituit majoritatea parlamentara si a format guvernul.
Desi Romania a facut progrese, suntem, intr-unele dintre cele mai importante domenii - sanatate, educatie, transporturi terestre - la cozi de clasamente europene si mondiale.
Cu toate acestea, un alt slogan ne spune ca... impreuna miscam Romania. Prin urmare, respectivii recunosc ca batem pasul pe loc, ca nu au reusit sa o miste anterior sau ca au miscat-o toti pana la lacrimi.
In loc de aceste sloganuri amortite, ar ajuta la dezmortirea electoratului niste fapte, facute in timpul celor patru ani dintre alegeri, nu in ajunul acestora...