Prima si ultima masina
prima casaprima masinacredite auto
Atat de mare a fost succesul programului "Prima Casa", incat Guvernul a decis sa-l extinda pentru diaspora si a ticluit si baza legislativa pentru alt program, menit sa stimuleze vanzarile de autoturisme, sa-i ajute pe tineri sa se deplaseze pe patru roti proprietate personala, poluand cat mai putin.
Asa a aparut programul "Prima Masina", care ar putea fi adoptat in sedinta de guvern de saptamana viitoare. Daca nimeni nu va face observatii de fond pe care Guvernul sa le si ia in seama, programul va incepe pe 1 noiembrie.
Statul va garanta jumatate din valoarea unui credit de cel mult 50.000 de lei, plus TVA, pe care il vor putea accesa persoanele fizice pentru cumpararea unei masini noi fabricata in tara sau importata.
Pentru credit, rata medie ar fi de 150 de euro pe luna. Vor avea prioritate in obtinerea creditului tinerii cu varste intre 18 si 35 de ani. Cu toate acestea, nu este exclus nici cine a trecut de aceasta varsta.
Avansul minim va fi de 5-10%, iar costul total va fi alcatuit din ROBOR la trei luni plus 3%. Durata maxima a creditului va fi de 84 de luni.
Marius Tudor, secretarul general al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA) a aratat ca unele marci nu se vor incadra si, de aceea, garantiile si plafonul ar trebui marite.
In tara noastra, vanzarile de autoturisme vechi sunt de trei ori mai mari decat cele de masini noi, iar, din aproximativ 80.000 de masini noi, 25% sunt cumparate de catre persoane fizice.
Potrivit ministrului Economiei, Constantin Nita, industria auto locala numara 600 de companii cu peste 200.000 de angajati si realizeaza 11% din PIB al Romaniei.
Prin "Prima Masina", statul crede ca va sustine comercializarea a 20.000 de autoturisme noi pe an. In doi ani, intentia statului este ca persoanele fizice sa cumpere 40% din masinile noi.
Nita estimeaza ca s-ar putea inregistra o cresterea anuala a vanzarilor apropiata de un miliard de lei, echivaland cu o crestere economica de 0,1%, cumuland efectele de pe lantul de productie, import si distributie, inclusiv serviciile conexe din acest sector
Prin urmare, toate bune si frumoase, mai ales daca statul ar asorta "Prima Masina" cu "Primul Loc de Parcare" si daca ar inaspri nu regimul de amenzi auto, ci felul in care se face si durata in care se face scoala de soferi astfel incat, pentru unii tineri, "Prima Masina" sa nu fie si ultima...