Mai multe masini, infranctiuni in trafic si Coduri rutiere se bat pe aceleasi drumuri
nou cod rutiercod rutiertraficregulipolitiasanctiuniridicare permispunctesoferi
In lumea inca larga, circula 1,015 miliarde de autovehicule, in crestere de la 980 de milioane, in 2009. In 1990, pe soselele patriei noastre, rulau 1,9 milioane de autovehicule. Anul trecut, pe aceleasi sosele (la propriu) furnicau 5,4 milioane de masini.
Asadar, daca a crescut numarul de automobile, a crescut si numarul de accidente, au crescut si cazurile de agresiuni in trafic. Asa ca, alarmati de gravele si frecventele incalcari ale Codului rutier, politistii nostri pregatesc o substantiala modificare a acestuia.
Astfel, valorile amenzilor vor creste foarte mult, dar, in schimb, soferii vor scapa de sistemul cu puncte si nici permisele nu vor mai fi ridicate atat de usor. Vai, ce usurare!
De la televizor, am aflat ca un individ a fost prins de 18 ori conducand fara permis, iar prezentatoarea stirilor o intreba pe reporterita de teren cum isi justifica individul faptele, in loc sa intrebe Politia cum de, dupa atatea incalcari penale, deci grave ale legii, omul ala era inca in libertate. Cu siguranta, cazul nu este singular.
Dar, nu-i nimic, chiar daca omul ala (si cati ca el) sofase sub influenta bauturilor alcoolice, acu' poa' sa stea linistit, nu i se mai ia asa de usor permisul. Basca are sanse mari sa nici nu mai fie tras la raspundere daca masina pe care o conducea nu era a lui, intrucat noul Cod rutier ar urma sa prevada responsabilitatea proprietarului...
Seful Politiei Romane, Liviu Popa, a declarat, la Realitatea Tv, ca, daca o persoana isi permite sa cumpere un bolid, poate sa suporte o amenda de 2.000 de euro. Iar, daca domnia sa se insala si acea persoana nu poate, este posibil ca noul Cod rutier sa prevada confiscarea bolidului.
Cu alte cuvinte, noul Cod nu prea isi propune cresterea sigurantei in trafic, ci cresterea veniturilor din amenzi. Si asta cumva incalcand drepturi si libertati cetatenesti, fara a ameliora situatia.
Cum sa nu se produca mai multe accidente si sa nu fie agresiune in trafic cand iti ia doua zile sa ajungi de la Constanta la Timisoara sau de la Drobeta Turnu Severin la Suceava?
Cum sa iti pastrezi calmul in trafic si sa nu faci manevre hazardate, cand numai traversarea unei singure intersectii din zecile pe care le ai pe traseu iti consuma "nominal" 15-20 de minute din viata? Caci real consumul este mult mai mare.
In toata insiruirea de cresteri, augmentari, inmultiri de soferi, de automobile, de numar de infractiuni, de incalcari ale Codului rutier, initiatorii modificarilor se fac ca nu vad cam singura constanta: numarul (si calitatea) drumurilor si a locurilor de parcare...