Incercare de marketing de 8 Martie
8 martiemarketingziua femeii
8 Martie, ziua femeii. Toti comerciantii vor sa-si sporeasca vanzarile asa ca fiecare se da peste cap sa aiba o oferta asortata pentru doamne si domnisoare si mai ales pentru cei care le fac cadouri acestora, adica prieteni, iubiti, soti, fii, nepoti, veri, cumnati, colegi.
In parfumerii, asistentele de vanzari (multe au invatat la "training" intensiv cum sa faca saltul de la vanzatoare) se fac luntre si punte sa te... asiste.
Afara, libere profesioniste fara niciun "trening", in afara celui "sclipicios", purtat chiar si de 8 Martie, care, indiferent de ce varsta are clienta/clientul, o/il tutuiesc, de parca ar fi prieteni de cand se stiu.
In toata vanzoleala de oferte si de vanzari pestrite si in mai asezatele oferte si vanzari tinzand spre bunul gust, este imposibil sa nu gasesti "cadoul potrivit" de 8 Martie.
Pana si... trubadurii mijloacelor de transport in comun si-au adaptat prestatia. Un... duo... formidabil: acordeonist, plus... lovitor de toba africana, facuta din... aluminiu.
Cu marketingul alergandu-le prin vene la concurenta cu talentul muzical, trubadurii au plecat de acasa tintind, de 8 Martie, mai multe categorii de public. Prima: femei trecute de a doua tinerete, inspre prima batranete.
Asa ca, in deschidere, din cele doua instrumente, rasuna “Astazi e ziua ta”. Culmea! Nu suna rau deloc, desi toba aceea cam impieteaza un pic mai mult asupra liniei melodice... clasice. Ma rog, s-o fi saturat si Gica Petrescu sa stea in aceeasi pozitie...
Nu prea ii baga nimeni in seama, asa ca trubadurii schimba tinta, inspre femei inspre 40 de ani care, prin adolescenta, suspinau la vederea adolescentului Stefan Banica si a adolescentei Oana Sarbu.
Asa ca... "Ani de liceu" ne mananca. Or fi dat sau nu baietii astia doi de greu la mate', dar, la muzica, din nou, se descurca de un 6 spre 7,5.
Urmeaza mai multe melodii "din repertoriul international" – cum ar fi spus Ricky Dandel, la "Cerbul de Aur", sau Pavel Bartos, la "Vocea Romaniei" – dedicate, inchinate femeii.
Ce mai, oamenii s-au pregatit. Nu au fost ca nuca-n perete, cantand manele sau "In Bucurestiul iubit". Sunt de apreciat ca si-au adaptat repertoriul, oferta, ca au intuit "ce o sa mearga", ce se cauta, exact ca Stefan Banica (acum, aproape senior).
Numai ca, daca tot vorbeam de marketing, o fi fost "strategia" lor buna, insa incasarile au fost submodeste, intrucat tintele nu prea au fost la intalnire.
Publicul era alcatuit din domni care, in loc sa semneze petitii pe net pentru fixarea pretului la carburanti, si-au lasat masinile acasa; elevi si studenti, cei mai multi ascultand muzica la casti; eleve si studente, cele mai multe ascultand muzica la casti.
Pe scurt, publicul tinta era cam 15%. Chiar si din acesta, unele doamne citeau sau vorbeau la telefon incercand sa rezolve probleme de serviciu... "Astazi e ziua ta/Zi frumoasa ca tine/Ti-am trimis ghiocei..."