Drum, drum, drum, c-un nou ministru acum...
ramona manescunou ministru transporturinini sapunaruautostrazi
Zi de vara pana-n seara, "breaking news" dupa "breaking news", ni se... rupe stirea-n fata precum painea scoasa din cuptor ca, pentru functia de ministru al Transporturilor, sunt doi candidati: Nini Sapunaru si Ramona Manescu.
In cele din urma, doamna Manescu, europarlamentar si sotia primarului Sectorului 6 din Bucuresti, Rares Manescu, cica a fost propunerea acceptata de prim-ministrul Ponta si mai ramane sa fie acceptata si de seful statului.
Intreaga zi, televiziuni si site-uri s-au intrecut in a spune cat de greu este si va fi ministerul la care va ajunge noul ministru, ce complicata este privatizarea CFR Marfa... o televiziune "tatueaza" pe... "burtiera" ca "urmatorul ministru al Transporturilor ar trebui sa rezolve problemele ministerului"...
Problemele ministerului sau pe ale noastre, ale tuturor? Cu nspe autostrazi incepute si niciuna terminata, cu supraevaluari de costuri pe kilometru, cu o cale ferata pe care se merge, in medie, cu aceeasi viteza - la propriu, concret, statistic, fara nicio ironie - pe care o dezvolta turloaiele lui Ussain Bolt...
Cu o companie nationala de transport aerian pe pierderi si cu transporturi maritime pe care nici nu prea mai pluteste vreo companie nationala.
Asadar, problemele sunt ale cetatenilor si ale firmelor care se chinuiesc sa faca exporturi pe vreo cale terestra, pentru care este greu sa-si scoata, rapid si fara peripetii, la limanul autostrazii din Ungaria... "Daciile" si "Fordurile" ca sa ia calea vestului.
Problemele astea nu au fost rezolvate de niciun ministru, desi, inaintea fiecarei numiri, se creeaza asa... o... emulatie, un interes, apare o speranta...
Parca subconstienul L-ar astepta pe Mesia sa faca o minune, invatandu-ne pe toti sa mergem pe ape.
Ca pe noul ministrul il cheama Sapunaru sau Samponaru, Manescu sau Popescu, de maine, se va termina macar una dintre autostrazile-ncepute?
Noul tronson de metrou va fi gata macar la al n-lea termen facut public? Nu va mai face un tren de la mare la granita de Vest o jumatate de zi si asta-n scripte, in mersul trenurilor, ca, efectiv, tot Mesia cu mila...
Cu vechiul sau cu noul ministru, de maine, de poimaine, macar una dintre hibele sistemului de transport va fi, nu rezolvata, ci macar… tintita, precum se uita BNR la inflatie prin catare?
Indiferent de cat timp va petrece in fotoliul de la minister sau in cel al elicopterului care-l duce la taiat de panglici de bucati de drumuri lungi cat niste aruncaturi de bat, la sfarsitul mandatului, va lasa, oricare ar fi ministrul, ceva... concret, beton, asfalt turnat in urma?
Va pava drumurile si cu altceva decat cu bunele sale intentii?