De ce nu se face coada si la ghiseul de privatizare a Postei Romane?
privatizare posta romanaservicii posta romana
De la magazinasele de cartier care au supravietuit aparitiei super si hypermarketurilor si pana la corporatii, tinta este diversificarea, vanzarea unui numar cat mai mare de produse.
Asa cum fiecare soldat are potential de a dobandi bastonul de maresal, tot asa, si afaceri incepute in unele garaje americane au ajuns colosi.
In schimb, in Romania, daca au ramas in proprietatea statului si au tot avut manageri numiti politic, unele companii, desi isi diversifica serviciile, se intalnesc cu profitul la fel de des ca banii cu mainile sparte.
Desi oficialii se tot laudau ca exista mult interes pentru Posta Romana, cand sa cumpere caietul de sarcini, petitorii nu au sarit cu banii.
Posta Romana nu mai este demult pe cai mari, ci pe pierderi si datorii mari, iar motivul gasit de... managerii sai este ca... lumea nu mai trimite scrisori, felicitari, colete, ca-nainte si, in afara de asta a aparut si concurenta puternica.
Desi traficul de... felicitari si colete cica a scazut, daca se intampla sa mai primesti o recomandata, intri foarte greu in posesia acesteia, cu tot cu aviz in mana.
De ce? Pentru ca, prin ghiseele Postei Romane, se pot face si chiar se fac tot felul de plati. Incintele cu firma preponderent rosie sunt un fel de ghiseu universal.
Daca nu ar fi deservite de niste dudui al caror chef de viata este direct proportional cu salariile si cu viteza de reactie a echipamentelor pe care le manevreaza, ai crede ca Posta a ajuns un fel de bancomat, prin care poti sa platesti aproape orice, aproape oricand.
Serviciile de incasare ale Postei Romane sunt atat de diversificate, incat fac sa crape de invidie orice carcasa de multimat. Potrivit listei de la ghisee si site-ului Postei (daca informatiile nu sunt actualizate, problema voastra!), facturi emise de UPC, Digi TV, Atlas Telecom, Orange, Cosmote, Romtelecom, Electrica, GDF SUEZ Energy, Telemobil, Eufonika, Avon si Vodafone, toate isi pot gasi chitanta la ghiseele Postei.
De asemenea, aceasta are un serviciu de incasare a ratelor platite in baza contractelor de credit de consum gestionate de BRD Finance Credite de Consum, Cetelem, Citibank, Credit Europe Bank, EFG Retail Services IFN, Patria Credit IFN, Garanti Bank International, GE Money, Raiffeisen Bank SA.
Totodata, Posta Romana le da bucurestenilor din sectoarele 2, 3 si 4 posibilitatea de a-si plati electronic impozitele si taxele locale prin intermediul subunitatilor postale.
Conform site-ului institutiei, aceasta vinde, de aproape doi ani, in parteneriat cu Bilete.ro, bilete la concerte, intreceri sportive, evenimente culturale, prin intermediul a peste 500 de oficii postale din toata tara.
In afara de asta, Posta are un contract cu Depozitarul Central pentru distribuirea de dividende acordate de importante societati comerciale, listate la Bursa de Valori Bucuresti.
Asadar, din atatea servicii prestate - care maresc considerabil cozile si timpul petrecut la acestea pentru cei care chiar vor sa-si ridice amarata de recomandata - logic ar fi ca veniturile si profiturile sa fie uriase.
In schimb, "yok", cum ar zice turicii. Cum ar fi ca o firma sa vanda atatea produse si, cand trage linii trimestriale, semestriale si anuale, sa-i dea cu minus. Mult minus.
De ce bancilor sau IFN care isi mentin costurile reduse tocmai pentru ca nu au sau au foarte putine sucursale nu li se cer comisioane mai mari (in conditiile in care chiar s-or percepe niste comisioane) pentru incasarile prin Posta Romana?
De ce nu se fac investitii in echipamente informatice noi care sa functioneze rapid si care sa usureze munca functionarilor si sa reduca substantial timpul de asteptare?
De ce nu sunt deschise ghisee destinate exclusiv platii facturilor?
Pana cand se va raspunde la aceste intrebari si la multe altele, cozile se vor mentine numai in locatiile cu design… pasoptist, in care functioneaza Posta Romana, nu si la "ghiseul" de privatizare a acesteia.