Cum se mai fac ridicarile de masini in Bucuresti
ridicari masiniparcare neregulamentararidicari automobile
Conform definitiilor din Dictionarul Explicativ al Limbii Romane, termenul vataf inseamna supraveghetor al slugilor de la curtea unui boier sau conducator al unui grup de curteni; logofat, ispravnic, conducator, sef, mai pe intelesul zilelor noastre.
Vataf mai inseamna si administrator al unei provincii, al unui judet. Intrucat vataful nu era ales de cei pe care urma sa-i conduca, ci era ales de un sef mai mare, nu avea de dat socoteala celor pe care-i conducea, de cele mai multe ori, dupa bunul sau plac.
Probabil ca raspundea numai in fata boierului, bucuros ca are un om care sa puna biciul peste supusi, scutindu-l de contactul… insalubru cu acestia.
Asta cica era in Evul Mediu romanesc. Din care, calendaristic, am iesit demult. Din nefericire, timpul, calendarul au luat-o mult inaintea mentalitatilor.
Asa se face ca alesi locali (deci nu impusi de cineva) se comporta de parca parcela, bucatica de tara pe care o administreaza ar fi mosia lor, mostenita de la tatane-sai si de la mumele lor.
Ca unii dintre alesi au aceasta mentalitate nu este de mirare. Mult mai grav este ca cetatenii se comporta precum niste supusi, nu ca niste oameni liberi, in fata carora raspunde alesul.
In aceast an, cel putin in Bucuresti, alegerile locale au fost pierdute de fostii dregatori sectoriali mai ales din cauza unui astfel de comportament. La urne, s-au decontat, pe langa multe altele, toate facturile grase ale ridicarilor ilegale, samavolnice ale automobilelor.
Acum, in prag de Craciun, cica pentru a-i ajuta pe bucuresteni sa se aprovizioneze mai usor, unul dintre sectoare a anuntat ca a decis ca ridicarea masinilor parcate neregulamentar - de retinut termenul neregulamentar! - va fi suspendata intre 20 decembrie si 9 ianuarie 2013.
Din relatarea ziarului care publica stirea… glorios, ca fiind un cadou facut de primar… supusilor, rezulta ca mai marii sectorului au luat decizia asa, dupa bunul plac. Ei nu administreaza dupa niste reguli, dupa niste legi, ci s-au gandit: "Ce cadou sa le facem supusilor? Simplu! Nu le mai ridicam masinile!”
Ce sa vezi, decizia dregatorilor continua cu o exceptie. Mai exact vor fi, totusi, ridicate autovehiculele care vor bloca accesul in spitale, institutii de interes public si local, statii de autobuz si intersectii...
Asadar, cum sunt parcate (de fapt, oprite si atat, ca nu exista parcare pentru a fi parcate) masinile care blocheaza accesul catre/in cladiri importante? Ne-re-gu-la-men-tar!
Deci, care este diferenta intre primul termen neregulamentar si al doilea? Niciuna. Daca, in primul caz, cineva a oprit masina intr-un loc (neamenajat pentru parcare) in care nu incurca in niciun fel, nici traficul rutier si nici pe cel pietonal, unde mai este neregularitatea? De ce i se mai ridica masina? De ce mai este amendat? De ce mai este penalizat?
Pe urma, in zonele cu vad comercial, aglomeratie este mai tot timpul, "la aprovizionare". Daca, intr-adevar masinile oprite incurca, blocheaza traficul, prezenta lor este insuportabila, sa fie ridicate pe tot parcursul anului, fara exceptii de la stapanire!
Iar, daca nu blocheaza traficul si prezenta lor este suportabila, nu numai de Craciun si Anul Nou, unde mai este baiul? Prin urmare, prin "decretul" sau nu face primarul respectiv decat sa confirme ca majoritatea ridicarilor de automobile din timpul anului se face... abuziv?