Cand fosilele invata sa faca bani: peste 30.700 de lei pe zi
muzeul antipamuzeul de istorie naturala grigore antipaantipacastelul branmuzeul national de istorie
Din fericire, am trait s-o (re)vedem si pe asta: coada, cozi la un muzeu in Romania, in afara noptii de gratuitate devenita deja traditionala! Asta dupa ce bucurestenii s-au inghesuit sa vada una dintre cele jdemii de "minuni" ale lumii contemporane: Pasajul Basarab.
S-a redeschis Muzeul de Istorie Naturala "Grigore Antipa", cel pentru vizitarea caruia, in vremea pionieriei, se organizau, pentru elevii din provincie, excursii, cu 40 de autocare o data.
Ce fascina atunci, din fericire, iata ca mai fascineaza si astazi, mai ales daca nu te limitezi la a sterge fosilele de praf, ci aduci totul in secolul 21.
Dupa ce a trecut in proprietate privata, Castelul Bran a avut, anul trecut, un profit de un milion de euro. Sub stapanire privata, a stiut sa exploateze nu numai biletele, ci si suvenirurile, un capitol la care obiectivele turistice din Romania sunt inca deficitare.
Acum, Muzeul Antipa are sansa ca, desi este in proprietatea statului, sa repete succesul de public si de incasari al Castelului Bran, mai ales ca se afla fix pe ruta autobuzului care face turul turistic al Bucurestiului.
Oricum, inceputul este foarte promitator pentru Muzeul Antipa: in prima zi, incasari care trec de 30.700 de lei, si asta numai din biletele vandute manual.
Asta pentru ca administratorii Muzeului Antipa mai trebuie sa faca bilantul si la incasarile din platite facute cu cardul la automatele de bilete, precum si la suma obtinuta de magazinul muzeului.
Potrivit primelor estimari, in prima zi de la deschiderea Muzeului Antipa, acesta a fost vizitat de peste 3.000 de persoane. De asemenea, si astazi, cozi de sute de oameni s-au format si s-au mentinut pe parcursul zilei in fata la Muzeul Antipa.
Inainte de inchiderea din 2008, Muzeul Antipa avea 170.000 de vizitatori pe an. Acum, adminstratorii lui se asteapta la peste 250.000 de vizitatori pe an.
Inainte de inchiderea si de aceasta fericita redeschidere a Muzeului Antipa, prin 2004, institutia a incercat sa se popularizeze cu o campanie de imagine (prima facuta de un muzeu din Romania) cu sloganul “Nu se uita usor”.
Intr-unul din print-urile campaniei publicitare (care a si adus premii agentiei care a creat-o), o fetita isi aranjase papusile, pe raft, in scara evolutionista. Corect, un copil nu va uita usor ce vede la Muzeul Antipa.
Foarte important este ca autoritatile noastre sa nu uite usor, de fapt, sa nu uite deloc ca, in celalalt capat al Caii Victoriei, se afla Muzeul National de Istorie, cel care mai are deschise pentru vizitatori… holul si sala Tezaurului, cea in care mocheta nu a mai fost schimbata de pe vremea acelorasi excursii pionieresti, si in care unele geamuri (ordinare, nu securizate) sunt prinse cu pene de hartie, iar altele sunt zgariate...