Cand Crocodilul primeste un rever peste fata
adidaslacostenikedjokovicnadalfedederrolexrichard milleaudemars piguet
An de an, companiile producatoare de echipament sportiv si de ceasuri platesc sume uriase pentru ca sportivii aflati in top-uri sa le poarte produsele.
Aceasta este reteta aproape sigura pentru cresterea vanzarilor chiar si atunci cand produsele nu sunt la inaltimea preturilor. Caci ele, preturile, chiar sunt inalte. Pentru ca o firma care sponsorizeaza un sportiv sau echipe intregi urca preturile cu un anumit procent tocmai pentru a-i putea plati pe respectivii.
Nu mai exista echipa din vreo prima liga de fotbal care sa nu fie platita pentru a folosi produsele unei anumite marci fabricante de echipament sportiv. Cele mai rentabile sunt, evident, tricourile puse in vanzare in magazinele care se adreseaza fanilor.
Este binecunoscut faptul ca, pe vremea cand Beckham juca la Real Madrid, Adidas a vandut, in intreaga lume, nu mai putin de un milion de tricouri de joc, inscriptionate cu numarul si numele fotbalistului.
Asadar, cu un euro sa fi fost vandut tricolul si tot i-ar fi revenit firmei un milion de euro. Numai ca sunt sanse mici ca acel tricou sa fi fost vandut cu mai putin de 80-100 de euro, deci...
Michael Jordan, Shaquille O’Neal si mai ales Tiger Woods au castigat si mai castiga zeci de milioane de dolari pe an din sponsorizari, din endorsment, cum este termenul din engleza.
Mai nou, pe terenul de tenis, pe care sponsorizarile Adidas, Nike, Sergio Tacchini, Lacoste sunt la ordinea zilei, se da o batalie acerba intre manufacturile de ceasuri.
Numerele 1, 2 si 3 din topul ATP sunt platiti sa poarte ceasuri. Daca, pentru Roger Federer, ajuns pe locul 3, parteneriatul cu Rolex este foarte bine cunoscut, pentru Rafael Nadal, colaborarea cu Richard Mille este relativ recenta.
Cat despre numarul 1, proaspat castigator si la US Open, Novak Djokovici, acesta a semnat, chiar in timpul turneului, un contract cu Audemars Piguet.
Ei, dar ce se intampla cand produsele unei marci sunt purtate la vedere de un criminal, de o scursura a societatii, de un scelerat? Cum s-ar simti o manufactura de ceasuri ale carei produse ar fi fost folosite de Hitler, de Stalin?
Cand vine vorba de haine, cei doi de mai sus purtau uniforme, deci nu se putea vedea vreo sigla, vreun simbol. Asta si pentru ca, la vremea respectiva, companiile nu intelesesera importanta afisarii numelui.
In schimb, inventatorul camasii cu maneca scurta, al camasii de tenis, gusta, primeste, acum, un rever in plina figura al faptului ca produsele sale sunt inconfundabile, datorita crocodilului verde cusut pe orice produs.
Numai ca acest datorita a ajuns sa se transforme, pentru Lacoste, in din cauza. Pentru ca, in cele mai multe afisari ale criminalului norvegian, in fotografiile aparute in toata presa mondiala (iata ce nedorita acoperire!), acesta poarta un pulover rosu facut de Lacoste, aducand si chiar trecand compania franceza peste pragul disperarii.
Lacoste a cerut politiei norvegiene sa faca ce-o stii numai sa-l determine pe imbecil sa nu mai poarte acele haine sau macar sa descoasa crocodilul care a adus atata faima, renume companiei.
Ramane de vazut cum se va solutiona problema. Cert este ca, in acest caz, ar putea fi prima data cand Lacoste ar da orice ca un individ sa nu-i poarte sigla.