Vrei sa avansezi in cariera? Poarta-te ca un om de afaceri

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Vrei sa avansezi in cariera? Poarta-te ca un om de afaceri Vrei sa avansezi in cariera? Poarta-te ca un om de afaceri
de Manager.ro la 16 Nov. 2012
Urmareste-ne pe Google News
om de afaceriproprietar afacereagent economicavansare carierapropriu rol

Fie ca lucrezi pentru o corporatie globala, o afacere mica sau pentru tine este esential sa gandesti si sa actionezi ca un om de afaceri. Sa ai propria treaba, propriul rol ca lider sau manager, propriile responsabilitati. Pune-te in piele unui om de afaceri si gandeste, comporta-te asa cum ar face orice proprietar.

Nu este un nou sfat de cariera. Multi au auzit acest lucru si inainte.  Dar totusi, ce inseamna sa gandesti si sa actionezi ca un om de afaceri?
 
Sa te pui in picioarele unui om de afaceri este o schimbare de mentalitate si include modul in care iti faci treaba si ce parere ai despre meseria ta.
 
1. Fii pasionat si entuziast
 
Atat inima cat si capul trebuie sa fie incluse in joc. Clientii au nevoie sa vada entuziasmul pentru felul in care joci. Colegii trebuie sa simta pasiunea pentru ceea ce faci. Aceste doua lucruri sunt, de fapt, energia pentru a duce la capat sarcinile slujbei tale. Poti deveni chiar si un model demn de urmat pentru altii. 
 
Pune-ti intrebarea daca orice afacere poate supravietui pe termen lung in cazul in care proprietarul nu este cu adevarat pasionat si entuziast de ceea ce face.
 
2. Trateaza-ti clientii ca pe un lingou de aur

Clientii sunt forta vie a oricarei afaceri. Acesti pot fi atat persoane fizice cat si juridice, dar si persoane pe care le servesti cu respect. Daca satisfaci cererile clientilor, atunci poti avea succes in afaceri. Trateaza clientii ca aurul si transforma entuziasmul clientului in prioritatea numarul unu.
 
3. Ai grija de oameni
 
Ca un om de afaceri, ceea ce conteaza pentru tine sunt oamenii. Colegii tai, membrii echipei. Condu-i, slujeste-i, inspira-i, apreciaza-i, recunoaste meritele, ofera-le ocazia de a se dezvolta. Arata-le zilnic ca iti pasa de ei. Inconjoara-te de oameni talentati si dezvolta-i cat de mult poti. Intelege golurile profesionale si personale pe care le au. Trateaza-ti echipa ca propria familie. Succesul tau depinde de ei.
 
4. Ofera mai mult decat este asteptat
 
O cheie pentru construirea increderii si a reputatiei pozitive este livrarea a mai mult decat se preconizeaza. Promite putin si ofera mult. Executa pasi suplimentari, inghesuie 13 gogosi intr-o cutie. Trebuie sa dai primul si mai mult pentru a primi la fel de mult.
 
5. Sufleca-ti manecile cand este necesar
 
Un proprietar al vreunei afaceri este intotdeauna dispus sa faca orice pentru ca afacerea sa mearga ca pe roate. Daca nu esti nimeni prin preajma pentru a-i pasa "acea" sarcina, ocupa-te singur de ea. Vrei o cafea? Fa-o. Ai nevoie de copii xerox? Fa-le.
 
6. Continua sa investesti, sa imbunatatesti
 
O afacere in crestere, infloritoare are nevoie de investitii de orice natura. Trebuie sa raspunzi unei piete in evolutie, sa imbunatatesti procesele, sa reduci costurile si sa imbunatatesti performantele. Ca si angajat, nu trebuie sa te lepezi de aceste reguli. Citeste, invata lucruri noi, dezvolta-te din punct de vedere profesional si acopera-ti golurile pe care le ai. Fiind cel mai bun vei fi nevoit sa inveti mereu si sa cauti modalitati noi de a face progrese.
 
7. Sistematizeaza lucrurile
 
Sa incepi o afacere inseamna sa te implici intr-o varietate de sarcini si procese. Proprietarii unor mari afaceri cauta modalitati de a adauga structura, consistenta si calitate a ceea ce fac prin dezvoltarea unor modalitati standard de a face aceste lucruri. Incearca sa faci diferenta intre ceea ce faci la job si ceea ce faci in job.  La muncesti la job inseamna ca te uiti dupa cai pentru sistematizarea si standardizarea lucrurilor pe care le faci - procese de dezvoltare, scheme logice, liste de verificare, materiale de referinta. Sistemele si structurile imbunatatesc productivitatea si calitatea muncii. Gandeste-te la sisteme si procese de aceasta natura.
 
8. Cheltuieste cu masura, ca si cand ar fi banii tai
 
Cauta modalitati de a face lucrurile ieftin, fara a compromite calitatea. Cauta noi oportunitati de venituri, evalueaza cu atentie cheltuielile de capital, compara preturile.
 
9. Gandeste-te in perspectiva si imagineaza-ti produsul final
 
Proprietarii unor mari afaceri au una, doua, trei sau mai multe miscari in fata competitorilor. Proprietarii anticipeaza lucrurile si vad imaginea de ansamblu. Gandeste-te in afara cutiei, dar si la relatia dintre ceea ce faci si orice altceva din organizatia ta. Fa un pas inainte si uita-te inapoi sa vezi cum ai ajuns acolo. Cunoaste-ti viziunea personala si incearca sa conduci activitatile astfel incat cariera sa fie in concordanta cu aceasta. 

Ultimele NOUTATI

Harta judetelor cu cele mai mari salarii IN MANA - vezi unde se castiga lejer 5.500 de lei net pe luna
Economie

Harta judetelor cu cele mai mari salarii IN MANA - vezi unde se castiga lejer 5.500 de lei net pe luna

today07 Apr. 2025
Desi salariile romanilor au crescut in ultimii ani, costurile patronilor cu forta de munca in Romania raman printre cele mai mici din UE
Economie

Desi salariile romanilor au crescut in ultimii ani, costurile patronilor cu forta de munca in Romania raman printre cele mai mici din UE

today07 Apr. 2025
Opinie EY: Companiile se vor confrunta cu schimbari majore ale politicilor fiscale si comerciale la nivel global
Companii

Opinie EY: Companiile se vor confrunta cu schimbari majore ale politicilor fiscale si comerciale la nivel global

today07 Apr. 2025
Raben Group publica Raportul de sustenabilitate pentru anul 2024
Comunicate

Raben Group publica Raportul de sustenabilitate pentru anul 2024

today07 Apr. 2025
3 moduri inedite de a le arata angajatilor tai ca iti pasa de ei
Companii

3 moduri inedite de a le arata angajatilor tai ca iti pasa de ei

today07 Apr. 2025
Cele mai neinspirate idei de afaceri in 2025 si de ce le paste falimentul
Companii

Cele mai neinspirate idei de afaceri in 2025 si de ce le paste falimentul

today07 Apr. 2025
Cum sa iti gestionezi finantele personale ca un expert in 10 pasi simpli
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cum sa iti gestionezi finantele personale ca un expert in 10 pasi simpli

today07 Apr. 2025
Cum sa iti rasplatesti angajatii fideli in 2025
Companii

Cum sa iti rasplatesti angajatii fideli in 2025

today07 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x