Trei replici pe care sa nu le spui niciodata sefului tau
top treireplicirelatia la birousefmunca
Relatia cu seful necesita o atentie deosebita, deoarece, in cazul in care aceasta se deterioreaza, mediul de lucru poate deveni tensionat si neplacut. Cui ii place sa lucreze in aceasta atmosfera? Cu siguranta, nimanui.
Pentru o buna relatie cu seful, indiferent de domeniul in care activezi, este necesar sa ii recunosti superioritatea si sa asculti ceea ce ti se spune. De asemenea, pentru ca sunteti o echipa, trebuie sa-ti expui ideile si punctele de vedere, astfel incat, impreuna, sa alegeti cele mai bune solutii si sa identificati problemele existente.
Teoria ar putea fi discutata la infinit. Cu totii avem o idee generala despre cum trebuie sa ne comportam in preajma sefului, si mai ales, ce trebuie sa vorbim. Deci, sa ne aplecam asupra practicii si sa vedem cum NU ar trebui sa discutam cu seful.
Iata cele mai nepotrivite replici pe care i le poate spune un angajat sefului sau:
"Voi face ce consider EU ca e bine"
Seful tau nu se afla in aceasta pozitie ierarhica doar pentru titulatura. Are o autoritate asupra ta si este indicat sa o respecti, urmand ceea ce ti se spune sa faci. Aceast mesaj este deranjant pentru un sef, atat sonor, cat si extras de pe urma actiunilor tale.
Ai incredere in experienta si capacitatile sefului tau, iar, daca ai o viziune diferita, expune-o politicos, nu o impune cu forta.
"Nu stiu"
Atunci cand esti intrebat despre chestiuni ce privesc activitatea, ta, cel mai nepotrivit raspuns ar fi un "Nu stiu", insotit de o ridicare sugestiva din umeri. Niciun sef nu isi doreste un angajat care sa foloseasca in mod frecvent aceasta justificare. Esti platit ca sa stii, sa fii informat, sa fii capabil, nu-i asa?
Totusi, suntem oameni si nu le putem sti pe toate. Noteaza-ti intr-o agenta ceea ce trebuie sa imbunatatesti, ca data viitoare sa fii informat. De asemenea, nu uita sa te perfectionezi profesional in permanenta.
"Am intarziat pentru ca autostrada era blocata de un meteorit" / scuzele penibile
Asuma-ti responsabilitatea barbateste in fata sefului tau, indiferent de greselile facute. Cu siguranta, o atitudine serioasa si sincera va atrage dupa sine mai multa toleranta decat o scuza pe care nici macar un copil nu ar crede-o.
Citeste si:
Top 5 lucruri pe care sa NU le faci niciodata la o intalnire de afaceri