Top 5 lucruri pe care sa NU le faci niciodata la o intalnire de afaceri
intalnire de afaceritop 5top cincibusinesssucces in afaceri
O intalnire de afaceri trebuie sa indeplineasca anumite conditii, pentru a se finaliza cu succes. Trebuie sa detii toate informatiile necesare, sa fii implicat si sa comunici cat mai bine cu partenerul tau, insa este suficient? Expertii spun ca nu. E nevoie de mult mai mult pentru a avea parte de o intalnire de succes.
Intalnirile de afaceri sunt mai mult decat simple intrevederi cu anumite persoane. Pot reprezenta dezvoltarea ta si a business-ului tau sau iti pot aduce diverse avantaje.
Este esential sa stii sa te prezinti la astfel de intalniri, pentru ca mesajul pe care doresti sa-l transmiti sa fie sustinut si sa aiba ecou catre partenerul tau.
Psihologii spun ca, desi o persoana este pregatita profesional pentru o intalnire, anumite detalii banale precum vestimentatia sau tonul vocii, pot ruina momentul.
Iata ce trebuie sa NU faci niciodata la o intalnire de afaceri:
Nu te prezenta neingrijit si fara o tinuta eleganta
Aspectul fizic reprezinta un limbaj prin care comunicam detalii despre noi. O tinuta eleganta si un aspect ingrijit vor da mai multa incredere partenerului de business, in seriozitatea si capacitatile tale. Numeroase studii atesta faptul ca oamenii sunt mult mai usor de influentat, daca au in fata lor o astfel de persoana.
Cine si-ar dori sa incheie afaceri cu o persoana imbracata neglijent, poate chiar sumar si cu un aspect fizic neingrijit? Cu siguranta nimeni.
Nu folosi un timbru vocal ridicat
Incearca sa iti controlezi timbrul vocal. Unele persoane nu constientieaza ca vorbesc prea tare, iar partenerii de dialog pot intelege ca este vorba despre o atitudine agresiva. Acest lucru nu este de dorit, mai ales daca vorbim despre o intalnire oficiala.
Nu iti verifica telefonul in timpul discutiei
Regula generala conform careia este o lipsa de respect sa butonezi la telefon cand te afli intr-o discutie se aplica si aici. Verifica-ti telefonul doar daca este necesar.
Nu renunta la adresarea politicoasa, decat daca ti se cere
Oricat de prietenos sau apropiat de varsta ta este partenerul de afaceri, trebuie sa-i acorzi respect adresandu-i-te cu pronumele de politete, daca nu iti cere sa renunti la el.
Nu deschide subiecte personale si nu pune intrebari (prea) personale
O intalnire de business e o intalnire de buiness. Menajeaza-ti partenerul de dialog de subiecte delicate, si, in pauzele discutiilor oficiale (daca acestea exista) incearca sa abordezi subiecte impartiale, precum starea vremii.
De asemenea, este de evitat sa incepi sa-ti povestesti viata personala unui om nou sau aproape nou cunoscut.
Focuseaza-te pe profesionalism si da dovada de seriozitate, implicare si siguranta de sine. Succes!
Citeste si:
Afaceri inedite: "Cum ar fi sa-mi schimb slujba?"