Top 4 abilitati de care ai nevoie pentru a reusi
abilitaticooperarecarieraascultaresucces
Pentru a avea succes in cariera ta, ai nevoie de anumite abilitati sociale. Daca te gandesti ca iti lipsesc cateva dintre ele, vestea buna este ca ele pot fi invatate si imbunatatite prin practica.
Astfel, daca nu te intelegi bine cu oamenii, motivul poate fi lipsa unei abilitati sociale. Totusi, oamenii sunt peste tot si trebuie sa interactionezi cu ei pentru a-ti continua viata. Daca nu poti gasi un lucru comun cu ceilalti, este posibil chiar sa-ti pierzi slujba.
Prin urmare, in acest articol, iti prezentam cateva abilitati sociale pe care ar trebui sa le implementezi in viata de zi cu zi, cat mai curand posibil, astfel incat sa ai reusesti pe toate planurile, mai ales in cariera.
1.Empatia
Capacitatea de a relationa cu ceilalti si de a le intelege sentimentele este o abilitate foarte importanta in lumea de azi. Daca asculti preocuparile si sentimentele celor din jurul tau, practic te pui in locul lor. In acest fel, impreuna, veniti cu solutii mai bune pentru problemele pe care unul dintre voi le are.
Este important sa intelegi ce-si doresc cei de langa tine si ce nevoi au. De asemenea, sa nu uiti sa tratezi oamenii din jurul tau, asa cum tie ti-ar placea sa fii tratat. Acest mod de gandire nu iti va aduce decat rezultate pozitive.
2. Ascultarea
Nu asculta. Fii un ascultator activ. Acest lucru inseamna sa fii angajat pe deplin in timp ce cineva vorbeste. Asigura mereu un contact vizual cu interlocutorul tau, pune intrebari atunci cand ai nevoie de clarificari, exprima-ti acordul atunci cand e necesar. Asculta ce spune cealalta persoana, nu o intrerupe, ia-ti timp sa gandesti, formeaza o intrebare, raspunde cand ti se cere o parere. In niciun caz nu raspunde fara sa gandesti. Vei simti o diferenta in conversatia voastra.
3.Fii pozitiv
Saluta-ti colegii cand ajungi dimineata! Ar fi perfect sa fii cu un zambet pe fata. Vei fi surprins cate zambete se vor intoarce spre tine. Daca esti pozitiv, atunci si ceilalti vor fi asa fata de tine.
Nu ezita sa intorci cuvintele „te rog” si „multumesc”. Este foarte important ca tu sa nu permiti altora sa abuzeze de comportamentul tau. Trebuie sa iti cunosti limitele si sa stii unde tragi linie.
4.Cooperarea
Lucrul in echipa este esential in companii. Trebuie sa poti sa lucrezi cu ceilalti pentru a atinge un obiectiv comun. Prin urmare, este important ca fiecare persoana sa stie ce se cere, ce asteptari au ceilalti de la ea.
Daca cineva nu isi indeplineste responsabilitatile in cadrul unei echipe, atunci acest lucru poate crea un efect de domino si poate avea un impact asupra succesului intregului proiect. Din acest motiv, trebuie sa fii sigur ca fiecare membru al echipei din care faci parte stie ce sa faca. Acest lucru se aplica si la tine. De asemenea, ajuta-ti colegii atunci cand este necesar, pentru ca intr-o echipa voi va straduiti sa indepliniti acelasi obiectiv. Practic, luptati pentru acelasi scop.
Doar daca citesti aceste patru abilitati, nimic nu se va schimba. Este important sa pui in aplicare toate aceste mici aspecte, care vor duce spre implinirea unor obiective marete. Cu pasi mici, dar siguri, vei ajunge unde iti doresti.
Citeste si:
Top 6 abilitati pe care orice angajator vrea sa le ai
Sursa foto: unsplash.com