SPECIAL: 10 lucruri care au disparut odata cu TITANICUL

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
SPECIAL: 10 lucruri care au disparut odata cu TITANICUL SPECIAL: 10 lucruri care au disparut odata cu TITANICUL
de Manager.ro la 04 Dec. 2011
Urmareste-ne pe Google News
specialtitanicobiectevaspasagericafenea

15 aprilie 1912. Scufundarea Titanicului a insemnat si pierderea unui numar impresionant de obiecte unice, chiar si pentru cel mai mare vas din lume.

10. Dotarile excentrice pentru pasageri

Includem aici prima piscina incalzita aflata la bordul unei nave, o baie turceasca, bibiliotecile de la clasa I si a-II-a si o cafenea cu veranda, decorata cu palmieri naturali. In privinta comunicatiilor, Titanicul dispunea de o statie radio fara fir Marconi, prin intermediul careia se trimiteau, respectiv primeau telegrame si o centrala telefonica cu 50 de aparate. Titanicul avea de asemenea o infirmerie de ultima generatie si un cabinet in care lucrau doi medici. Toate acestea s-au naruit in urma scufundarii Titanicului.

9. Scrisori

Una din principalele functii ale Titanicului era aceea de "postas transatlantic". In momentul scufundarii vasului, la bord se gaseau 3.364 saci de scrisori si intre 700 - 800 de colete (nu se cunoaste continutul lor).

De asemenea, s-au pierdut in abisul oceanului 50 de cutii de pasta de dinti, cinci piane de mari dimensiuni si 30 de cutii cu crose de golf si rachete de tenis pentru AG Spalding (companie de articole sportive). Contrar credintei populare, la bordul Titanicului nu s-a aflat nicio mumie egipteana, despre care se credea ca ar fi abatut un blestem asupra vasului.

8. Obiecte de arta
Deloc surprinzator, daca tinem cont de statutul social al pasagerilor, Titanicul transporta o serie de obiecte de arta valoroase, care au disparut odata cu vasul. Una din cele mai spectaculoase piese era o copie a Rubaiyatului, o colectie de 1.000 de poezii scrise in secolul 11 de matematicianul si astronomul Omar Khayyam. Coperta acestei carti era decorata cu 1.500 de pietre pretioase, incrustate in aur. Cartea fusese vanduta in cadrul unei licitatii in martie 1912 unui american, contra sumei de 405 lire sterline (circa 1.900 dolari).

7. Fete de masa
Restaurantele, cafenele, bucatariile si dormitoarele de pe Titanic necesitau atat de multe materiale textile, incat White Star Line a construit o spalatorie in vecinatatea docurilor din portul Southampton. De fiecare data cand vasul era ancorat, fetele de masa murdare, prosoapele si alte obiecte erau descarcate si spalate, pentru a fi "luna" pentru urmatorul voiaj.

Lista celor 200.000 de obiecte (aici nu includem si obiectele personale ale pasagerilor) cuprindea 18.000 de cearsafuri, 6.000 de fete de masa, 36.000 de prosoape si 45.000 de
servetele de masa.

6. Vesela
Servirea pasagerilor necesita 57.600 de obiecte de vesela, 29.000 de pahare si 44.000 de tacamuri. Doar tacamurile cantareau 4.000 de livre (aproape 2 tone).





5. Bauturi

Pasagerii aveau nevoie de bautura, pentru a-si clati gurile dupa mesele copioase, astfel incat la bordul Titanicului erau 15.000 de sticle de bere englezeasca si bere stout, 1.000 de sticle de vin, 850 de sticle de alcool si 1.200 de sticle de sucuri, limonada, apa tonica si suc de portocale.




4. Mancare

Titanicul transporta cantitati industriale de alimente. La bordul vasului, erau 75.000 livre (34 tone) de carne proaspata, 15.000 livre (7 tone) de peste, 25.000 livre (11 tone) de carne de pasare si 2.500 livre (1,1 tone) de carnaciori (40.000 de carnaciori). De asemenea, Titanicul avea in depozite 40 tone de cartofi si 1.750 livre (793 kg) de inghetata.



3. Barci de salvare
Dupa cum stim, Titanicul a dispus de un numar insuficient de barci de salvare. De fapt, avea doar 20 de barci, care puteau transporta cel mult 1.178 de pasageri - cam jumatate din numarul lor total.

Vasul a fost proiectat astfel incat sa poata transporta 32 de barci de salvare (chiar si asa insuficiente), dar proprietarul sau, White Star Line, a considerat ca prea multe barci vor "strica" imaginea Titanicului.

2. Echipajul
Echipajul Titanicului numara circa 900 de angajati, dintre care au supravietuit doar 215. Aici includem personalul care asigura inaintarea vasului), departamentul de ingineri (care se ocupa de motoare), departamentul de ordine (responsabil pentru confortul pasagerilor), ospatarii si muzicienii.

Pe masura ce vasul se scufunda, cele doua formatii muzicale s-au adunat pe punte si au cantat pentru a-i incuraja pe pasageri. Niciunul din membrii formatiei nu a supravietuit catastrofei.

1. Pasagerii
Vasul transporta 1.316 pasageri - 325 la prima clasa, 285 la a doua clasa si 706 la a treia clasa - dintre care au supravietuit 498 de persoane. Circa doua treimi din pasagerii de la prima clasa au supravietuit, fata de un sfert dintre cei de la clasa a treia. In momentul coliziunii vasului cu aisbergul, portile de la compartimentul clasei a treia erau inchise, astfel incat pasagerii nu au avut acces la barcile de salvare.

Printre pasagerii celebri de la clasa I se numara milionarul Benjamin Guggenheim si servitorul sau, care au ajutat multe femei si copii sa urce in barcile de salvare. Ulterior, s-au imbracat in costumele lor cele mai bune si s-au pregatit sa moara "ca niste gentlemani adevarati". Lucru care s-a si intamplat.

La clasa bogatasilor se afla si Lady Duff Gordon, designer de moda, cu o clientela selecta, cum ar fi familia regala britanica. Gordon si sotul ei au supravietuit, dar au fost interogati apoi de politie, in legatura cu faptul ca barca lor de salvare a fost doar pe jumatate plina. Acestia au fost acuzati ca ar fi dat mita membrilor echipajului ca sa nu permita accesul altor persoane in barca lor.

John Jacob Astor IV, cel mai bogat om din lume in acel moment, era, de asemenea, pe Titanic. El si-a ajutat sotia, pe Madeleine, sa urce in barca de salvare, dar nu i s-a permis accesul la bord, deoarece ofiterii aplicau principiul "mai intai femeile si copiii". Madeleine a supravietuit, iar John a murit.

La doua ore si jumatate de la scufundarea Titanicului, vasul RMS Carpathia, comandat de capitanul Arthur Henry Rostron, a ajuns la scena dezastrului. Prima barca de salvare cu supravietuitori a fost ridicata la ora 4:10. In urmatoarele ore, au fost salvati si restul supravietuitorilor.

La bordul Carpathiei, a avut loc un scurt moment de reculegere in memoria celor care si-au pierdut viata in urma accidentului; la 8:50, Carpathia a plecat spre New York, unde a ajuns in 18 aprilie 1912. Printre supravietuitorii Titanicului s-au numarat si doi caini, salvati de pasagerii de la clasa I.

Ultimele NOUTATI

Masa de Craciun,
Life Style

Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori

today26 Dec. 2024
Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad
Life Style

Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad

today25 Dec. 2024
3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024
Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori
Reteta zilei

Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori

today23 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an
Afla...

De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an

today23 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x