Romanii prefera tot mai mult vinurile seci si rosii pe care le cumpara din supermarketuri, mai degraba decat din magazine specializate
vinuri romaniaconsum vin romaniastudiu vin romaniaromanii si vinul
Pentru 65% dintre romani, cramele producatoare sunt cel mai important criteriu in alegerea unui vin, urmat de culoarea si soiul de strugure din care este produs vinul, potrivit unui studiu realizat de Revino.ro si CrameRomania.ro.
"Este al doilea an in care realizam studiul de piata pentru a vedea care este profilul consumatorului roman de vinuri. Vrem sa observam care este evolutia pietei, sa aflam detalii despre cum reactioneaza consumatorii la toate schimbarile si sa venim in ajutorul cramelor cu posibile informatii despre tendintele de consum.
Asa am aflat ca respondentii consuma in medie vin de 2-3 ori saptamana, in principal de la cramele romanesti si apoi de la cele internationale, preferandu-l pe cel imbuteliat in sticla de 0,75 sau alte dimensiuni", a declarat Alina Iancu, fondator ReVino.ro si CrameRomania.ro.
Cel mai mare procent al respondentilor (43%) isi achizitioneaza vinul din supermarketuri, iar cei mai multi dintre consumatori (44%) sunt dispusi sa plateasca intre 30 si 49 lei pe o sticla de vin. Un sfert dintre respondenti platesc intre 10 si 29 lei.
Desi etichetele din lanturile de magazine cunoscute sunt din ce in ce mai numeroase, multe dintre cramele mici si mijlocii nu isi comercializeaza vinurile decat in magazinele specializate sau in retelele de hoteluri, restaurante si cafenele (HoReCa).
Avantajul celor din urma este ca orice achizitie poate fi supervizata de un specialist in vinuri care ajuta la luarea celei mai bune decizii conform nevoilor fiecaruia dintre consumatori.
Conform studiului, cei mai multi respondenti (59%) consuma vinuri in timpul mesei, preferand vinurile rosii, urmat de vinurile albe (29%), de vinurile rose (11%) si de cele spumante (2%).
Soiurile cele mai consumate sunt Feteasca Neagra (23%), urmate de Cabernet Sauvignon (20%), Merlot (11%) si Sauvignon Blanc (11%).
Feteasca Neagra a fost in topul preferintelor si in urma studiului din 2018, fiind unul dintre cele mai cunoscute si apreciate, soiul autohton cu cel mai mare potential la nivel international.
Internetul este sursa principala de unde respondentii (21%) afla informatii despre vinuri, fie ca este vorba despre cum sa le aleaga, sa le deguste sau sa descopere zonele de unde provin.
In ultimii ani, printre sursele de informare importante pentru clienti sunt degustarile magazinelor specializate de vinuri, dar si evenimentele care se concentreaza pe promovarea vinurilor si a turismului viticol din Romania, precum salonul de vinuri ReVino Bucharest Wine Fair care are loc anul acesta intre 11 si 13 mai in Bucuresti.
In urma raspunsurilor primite, a rezultat ca 50% dintre respondenti au calatorit de mai multe ori la cramele din Romania, iar 33% nu au avut ocazia, dar isi doresc sa le viziteze.
In afara de vinuri, romanii mai consuma bere (37%), bauturi spirtoase (34%) si cocktail-uri (8%). In acelasi timp, 15% nu prefera nicio bautura cu alcool, in afara de vin.
Studiul a fost realizat de Revino.ro si CrameRomania.ro pe un esantion de 2.683 persoane (67% barbati si 33% femei) din toata tara, in perioada 15 ianuarie-14 martie 2019.
Cei mai multi dintre respondeti sunt localizati in Muntenia si Transilvania, 57% dintre acestia isi desfasoara activitatea in mediul privat, au absolvit o facultate (45%) sau un master (36%).
La nivel de venituri, pentru 32% dintre ei, veniturile lunare depasesc 6.000 de lei, urmati de cei care au 3.001 si 4.000 lei (19%). Studiul a fost realizat exclusiv online pe platforma www.esurveypro.com.