Piata berii a urcat cu 7 procente, in 2012
consum berepiata bereberarii romaniei
Directorul general al Asociatiei Berarii Romaniei, Constantin Bratu, a anuntat ca, anul trecut, volumul pietei berii a ajuns la 18,2 milioane de hectolitri, in crestere cu 7% fata de 2011.
La nivelul membrilor Asociatiei Berarii Romaniei, volumul de vanzari a atins 16,6 milioane hectolitri, mai mare cu 6,5% fata de anul 2011.
Cu toate acestea, potrivit lui Bratu, berarii nu sunt foarte fericiti, pentru ca dezvoltarea este una conjuncturala.
Bratu a explicat ca piata a crescut ca urmare a avalansei de evenimente sportive si culturale si a vremii bune, in lunile iunie, iulie si august inregistrandu-se de trei ori mai multe zile calduroase, cu temperaturi medii de peste 25 pana la 30 de grade, fata de 2011.
Bratu a atras atentia ca, desi in 2012, volumul pietei a depasit 18 milioane de hectolitri, acesta este mult sub varful istoric din 2008, de 20,2 milioane de hectolitri.
In aceste conditii, consumul pe cap de locuitor este de circa 90 de litri, pe pozitia a sasea din Europa.
O veste buna este ca, anul trecut, a fost inregistrat un maxim istoric la exporturile de bere, chiar daca valorile sunt foarte mici, dar circa 1,3% din productia de bere a fost exportata.
In ceea ce priveste importurile, acestea au ajuns la circa 2% din consumul de bere din Romania, de la 1,3%, in 2011.
Potrivit acestuia, in conditiile in care circa 98% din berea consumata de romani este produsa local, sectorul berii genereaza valoare adaugata in economia Romaniei prin nivelul ridicat de investitii, numarul mare de locuri de munca create direct si indirect si prin contributiile importante la bugetul de stat.
Cele sase companii membre ale Asociatiei asigura peste 4.250 de locuri de munca, in cadrul celor 12 fabrici de bere, dintre care doua mini-berarii.