Obiceiurile de cumparare ale romanilor: de ce prefera bucurestenii mall-urile
obiceiuri cumparaturicumparaturi bucurestimagazine preferate romani
GfK Romania a realizat un studiu care investigheaza obiceiurile de cumparare a hainelor la romani. Studiul arata ca bucurestenii prefera sa isi faca toate cumparaturile din acelasi loc (40%), asadar marile centre comerciale sunt primele in topul celor care isi doresc sa achizitioneze articole de imbracaminte si incaltaminte.
Imaginea difera fata de orasele mari, unde mai putin de 30% dintre cumparatori viziteaza frecvent mall-urile pentru achizitii de haine, dar si fata de orasele sub 200.000 de locuitori, unde locurile dedicate unor astfel de cumparaturi sunt fie magazinele de profil situate la strada, fie pietele/ tarabele cu imbracaminte.
Mall-urile exceleaza si la capitolul frecventa de cumparare. Peste 70% dintre cei care isi iau haine minim o data la 3 luni fac achizitia la mall, in timp ce din magazinele stradale de profil doar 50% dintre respondenti cumpara atat de des.
“Cumparatori frecventi sunt si cei care fac achizitia obiectelor de vestimentatie online, insa vanzarile online de articole de imbracaminte sunt mult mai bine reprezentate in Bucuresti fata de restul tarii – 11% din bucuresteni afirma ca isi cumpara des haine din online, fata de doar 5% in restul tarii”, afirma Iulia Pencea, Group Account Manager GfK Romania.
Outlet-urile se numara si ele printre canalele foarte des accesate de catre bucuresteni - un sfert dintre ei spun ca isi cumpara frecvent haine de la outlet-urile care comercializeaza branduri faimoase.
Promotiile au mare succes: o treime dintre cei intervievati sustine ca asteapta perioada promotiilor pentru a-si cumpara articole vestimentare.
Cat investesc romanii in haine?
Intrebati despre suma pe care au cheltuit-o pe imbracaminte sau incaltaminte in ultima luna, peste 15% dintre romanii din urban au declarat ca au cheltuit peste 200 RON, media fiind ridicata de catre bucuresteni – 22% dintre ei au facut achizitii care depasesc aceasta valoare in luna precedenta.
Pentru un sfert dintre romani cumparaturile de haine au loc o data la 2-3 luni, grupele de varsta care cumpara cel mai des, uneori chiar mai des de o data pe luna, fiind cei intre 18 si 34 de ani.
Marcile cunoscute sunt prima optiune cand este vorba de improspatarea garderobei, atat pentru cei foarte tineri, dar si pentru cei de varsta medie, peste 50% spunand ca prefera sa isi cumpere produse ale marilor lanturi de branduri.
H&M conduce in topul celor mai frecventate magazine de brand, la nivel national, dar si in capitala. Celelalte magazine de profil care conduc in topul preferintelor (cel mai frecvent vizitate) in orasele mari si in Bucuresti sunt:
Kenvelo
Zara
C&A
Bershka
Pull&Bear
New Yorker
Stradivarius
Mango
Koton
Studiul a fost realizat de GfK Romania pe un esantion de 1000 de respondenti din toata tara, cu varsta de peste 15 ani. Metoda folosita este cea a interviurilor fata in fata.