O noua meserie de succes in Romania. N-ai nevoie de studii, doar de bun-gust
consultanta cadourijobmeserie noualocuri de muncabani
Gasirea cadoului ideal poate fi o adevarata provocare, mai ales cand trebuie sa facem o surpriza placuta sefului, colegilor sau partenerilor de afaceri. Pentru a face cele mai bune alegeri, avem nevoie de consiliere, astfel incat darul oferit sa i se potriveasca persoanei respective si sa o surprinda placut.
Atunci cand oferim un cadou, trebuie sa tinem cont de foarte multe aspecte: de evenimentul pe care il sarbatorim, de personalitatea celui caruia ii oferim cadoul sau de gusturile si de dorintele sale. Acest lucru pare simplu atunci cand oferim cadouri celor apropiati, membrilor familiei, insa poate deveni o adevarata provocare, cand vorbim de medii protocolare.
Desi consultanta este specifica domeniilor de business, imobilialelor de exemplu, o nisa noua apare pe piata, si isi face loc si in Romania. Este vorba despe consultanta in industria cadourilor. O meserie in acest sector ofera provocari permanente, sansa la dezvoltare, interactionare, comunicare si venituri destul de consistente, mai ales daca vorbim despre cadouri de lux.
"Ca in orice alt exercitiu de consultanta, din orice industrie, inseamna in primul rand sa intelegi nevoia clientului. Doar ca atunci cand vorbim despre cadouri, acest aspect are doua laturi: nevoia clientului direct (cel care ofera), care doreste sa transmita un mesaj prin cadoul respectiv, sa ofere anumite emotii, sa se pozitioneze intr-un anumit fel si sa se incadreze intr-un anumit bugetl, si nevoia clientului indirect (cel care primeste) si care are anumite pasiuni sau preferinte, anumite temeri sau limite, visuri si dorinte, o anumita istorie si un anumit context in care se afla la acel moment.
Apoi, inseamna sa construiesti solutiile potrivite, cu ceea ce ai in portofoliu sau cu ceea ce nu ai inca (adica sa te duci si sa gasesti experiente si parteneri noi pe care sa ii atragi ca si complici). In final, inseamna sa transferi expertiza ta catre client, atunci cand acest lucru este necesar si relevant si exista deschidere, avand curajul de a face recomandari si chiar a da sfaturi avizate si asumandu-ti, in acest fel, si un risc", a explicat Oana Pascu, care ofera acest serviciu in cadrul businessului ei de cadouri experientiale.
Cine apeleaza la consultanta pentru oferirea cadourilor?
Conform celor din domeniu, cei mai fideli clienti sunt angajatii multinationalelor, oameni cu venituri peste medii, cu varste cuprinse intre 30-45 de ani, un procent mai mare barbati.
"De aproape 1 an am inceput sa dezvoltam si colaborarile pe segmentul corporate, unde brandurile cauta cadouri sau premii speciale pentru fidelizarea angajatilor, pentru clienti sau diversi colaboratori. Aici vorbim de companii mari sau in plin proces de dezvoltare, de obicei din zone creative (IT etc), care pun foarte mult accent pe loializarea clientilor si recunoasterea angajatilor", a mai explicat Oana Pascu.
Cat poate castiga un consultant de cadouri?
Veniturile unui consultant de cadouri pot pleca de la cateva sute de euro, si ajunge la cateva mii. Acestea depind de procentul pe care il iau din cadourile pe care le recomanda, sau de salariul fix pe care il primesc de la compania care i-a angajat.
Citeste si:
Toti angajatii Comisiei de Prognoza, inclusiv soferii, primesc spor de 15% pentru "complexitatea muncii"
Sursa foto: pexeles.com