Masina de spalat a timpului
electrocasnice romaniamasini de spalatcalitate electrocasnice
Dupa vreo 20 de primaveri, veri, toamne si ierni, dupa ce cateva tone de rufaraie au ametit in cuva-i de inox, masina de spalat a crapat, la propriu si la figurat, dandu-si sufletul intr-o baltoaca de toata uratenia.
Sa-i fie reciclarea usoara si - fara absolut nicio intentie blasfemica - vesnica ei pomenire... vesnica pomenire, intrucat este tot mai evident ca aproape orice produs electrocasnic, casnic sau extracasnic ai cumpara in contemporaneitate, nu se ridica nici la jumatatea calitatii celor iesite pe usile fabricilor, cu ceva timp in urma.
Inevitabil, compari performantele si, atunci, pomenesti, aproape cu drag, ce reusea sa faca produsul celalalt, in timp ce asta nou nu merita banii.
Te astepti de la o masina de spalat noua - in primul rand ca generatie - si laudata de alti cumparatori (sa zicem reali) sa scoata, in combinatie cu un detergent - s’asta laudat - pana si petele de pe constinta.
De fapt, spala cam la fel de bine precum defuncta masina, numai ca, pentru asta, ii trebuie de vreo doua-trei ori mai mult timp.
Desigur, ai posibilitatea sa injumatatesti durata spalarii, dar, atunci, tre' sa injumatatesti si incarcatura de rufe. Dar, oricum, durata afisata difera. Pentru noua masina de spalat, timpul chiar este relativ.
Pentru ea, secunda nu este aproape a zecea miliarda perioada a radiatiei ce corespunde tranzitiei dintre cele doua niveluri hiperfine ale starii fundamentale ale atomului de cesiu 133 in repaus la temperatura de zero grade Kelvin.
Prin urmare, nici minutul nu are 60 de secunde si, implicit, ora nu are 60 de minute. Asa se face ca un program de spalare anuntat ca avand o ora si jumatate, dureaza mult mai mult.
In afara de indelungatul proces, dar cu rezultate comparabile cu spalarea la jumatate de timp a vechii masini, nivelul de zgomot este acceptabil, dar asta numai pana cand incepe centrifugarea.
In primele momente, te astepti sa auzi de sub masina de spalat vocea unui comandant de aeronava care anunta pasagerii si echipajul sa se pregateasca pentru decolare.
Mai era o varianta de brand, marca - si asta laudata, poate cea mai laudata - dar, totusi, masina de spalat mai gasesti, un rinichi mai greu.
Proprietarul unei imense fabrici din care vine spre Europa majoritatea masinilor de spalat haine nu are nicio strabatere sa recunoasca faptul ca asambleaza cam acelasi tip de aparat, dar cu design si nume de branduri diferite.
Intrebat de reporterul unei televiziuni din Franta daca nu are niscaiva mustrari de constinta, patronul a replicat ca toti oamenii au o inima, un ficat, dar fetele, figurile fiecaruia dintre noi sunt diferite.
Si, atunci, de ce sa nu fie asa si o masina de spalat dotata cu acelasi tip de motor si cuva, dar care sa aiba un “ambalaj” diferit?
Asadar, la pomii laudati, platesti un sac de bani si constati ca ai platit, de fapt, pentru niste arbusti sau chiar niste surcele.
Dar, daca pana si pentru un brand elvetian care manufactureaza masini de spalat de prin anul 1915 - dar care, nu a ajuns inca in Romania - exista recenzii proaste, ce pretentii sa mai ai la ce masini ale timpului pierdut se gasesc pe la noi?