Leadership lesson: Pune-ti angajatii pe primul loc, nu clientii
companieafaceribusinesslidermanager
"Nu pune clientii pe primul loc. Pune-ti angajatii pe primul loc. Daca ai grija de angajati, acestia vor avea grija de clienti". Aceasta afirmatie ii apartine lui Richard Branson si, daca o privin cu obiectivitate si profunzime, constatam ca este cat se poate de adevarata. Iata de ce:
Cea mai importanta resursa a unei companii este factorul uman. Omul, fie ca presteaza munca fizica, fie ca este platit pentru efort intelectual, reprezinta "cheita" din angrenajul urias care face ca business-ul sa mearga mai departe. Oamenii multumiti de locul lor de munca dau randament maxim in serviciile pe care le presteaza. Aceasta este o certitudine.
Atunci cand un salariat merge "cu drag" la serviciu, munca lui este de o calitate superioara fata de a unui coleg nemultumit si nefericit in mediul respectiv.
Desi ar putea parea simplu pentru un manager sa coordoneze o echipa de oameni, a fi un adevarat profesionist in fruntea unei echipe inseamna mai mult decat a duce la bun sfarsit niste obiective. Inseamna a duce la bun sfarsit obiectivele, in timp ce echipa evolueaza, este intr-o permanenta metamorfoza spre bine, atat la nivel personal, cat si profesional.
Scopul nu scuza mijloacele. Adevaratii manageri stiu sa isi multumeasca angajatii, astfel incat sa nu fie nevoie sa se impuna cu imperative in fata lor, ci sa ii determine pe acestia sa isi faca munca de placere.
Cum poate fi multumit un angajat?
Fiecare angajat al unei companii trebuie privid individual. Nu este doar un numar in Revisal. Este o persoana, cu viata proprie, aspiratii proprii, gusturi, idei, principii, capricii si defecte proprii. Fiecare persoana are o anumita scara de valori la care se raporteaza si in functie de care se poate declara sau nu, multumit de locul de munca.
De exemplu, in timp ce unii angajati sunt fericiti cu salarii mari, altii prefera un mediu de lucru placut, colegi prietenosi si un sef de treaba. Totodata, exista si oameni care prefera sa aiba sansa sa avanseze in cariera, fiind dispusi sa indure orice greutati pentru a-si atinge scopul.
Cum trebuie procedat?
Acordand timp fiecarui om, pentru ca dincolo de munca prestata, este un om. Cunoaste-ti angajatii, petrece timp cu ei si in alt cadru decat cel de la birou. Organizeaza teambuilding-uri sau iesi pur si simplu la o cafea cu fiecare in parte. Vei afla lucruri noi si veti stabili o legatura mult mai puternica, ceea ce va va ajuta sa colaborati mult mai usor in relatia sef-angajat.
Afla care sunt dorintele angajatului tau si incearca pe cat posibil sa le indeplinesti. Majoritatea oamenilor sunt dornici de o atmosfera destinsa si de respect si toleranta la locul de munca, in ciuda bonusurilor salariale, asa ca s-ar putea sa fii surprins de faptul ca oamenii nu isi doresc neaprat bani, ci liniste.
Citeste si:
Femeia la birou. Alegerea tinutelor potrivite in anotimpul cald
Care sunt beneficiile?
Odata identificate problemele care viciaza munca salariatului tau, tot ce trebuie sa faci este sa incerci sa gasesti o solutie de rezolvare. In momentul in care vei demara acest proces, lucrurile vor lua o intorsatura favorabila companiei. Salariatii vor aprecia chiar si intentia de a rezolva problemele. Se vor simti importanti, apreciati, pretuiti si vor munci mai bine. Vor depune mai mult efort, se vor concentra cu mai multa putere si vor fi mai interesati de bunul mers al firmei.
Cine are de castigat? Toata lumea. Asa se fac afacerile adevarate, atunci cand toate partile implicate sunt fericite. Deci, dati-i drumul la business. Timpul inseamna bani.
Citeste si:
Prognoza meteo pentru iunie: Valori termice neasteptate in toata tara
Sursa foto: pexeles.com