Din moment ce am stabilit ca trebuie sa fim punctuali si sa ne prezentam intr-o tinuta adecvata jobului pentru care candidam, sa vedem cum abordam discutia.
Discutia cu angajator este elementul cheie care va cantari cel mai mult in acceptarea sau respingerea dvs. Ca principii general acceptate, se impune sa respectati regulile dialogului, sa ascultati ceea ce vi se spune, fara sa intrerupeti interlocutorul, in acest caz, angajatorul.
De asemenea, trebuie sa vorbiti clar, sa pastrati contactul vizual, sa nu folositi telefonul mobil in timp ce va aflati in discutie, este indicat chiar sa ii opriti sonorul. Cu siguranta, cateva minute cat dureaza aceasta procedura, prietenii si apropiatii dvs. pot sa va scuze absenta online.
Pana aici totul pare simplu si clar. Punctualitate, prezenta decenta si adecvata, dialog. Insa, povocarea cea mai mare abia acum incepe: Ce vorbim? Cum raspundem la indemnul angajatorului de a ne autodescrie?
Din fericire, studiile de specialitate ne ofera un raspuns clar in acest sens: autodescrierea trebuie sa aiba la baza un principiu simplu: "pozitivitatea are prioritate". Ce inseamna acest lucru?
In momentul in care spuneti lucruri despre dumneavoastra, este indicat sa incepeti cu cele pozitive, fiindca, din punct de vedere psihologic, prima informatie pe care o furnizati are cel mai puternic impact asupra auditoriului. De exemplu, daca vreti sa spuneti despre dvs. ca sunteti o persoana organizata si va place munca in echipa, insa va integrati destul de greu la inceput, intr-un colectiv nou. Veti incepe, obligatoriu, cu prezentarea aspectului pozitiv.
Sa facem un exercitiu de imaginatie si sa ne imaginam ca auzim de la cineva afirmatiile urmatoare:
"Sunt o persoana organizata si lucrez foarte bine in echipa, insa leg conexiunile interumane cu dificultate, la inceput"
"Leg conexiunile interumane cu dificultate la inceput, insa sunt o persoana organizata si lucrez foarte bine in echipa".
Nu-i asa ca suna mult mai bine prima? Pozitivismul primei informatii furnizate "blocheaza", "seteaza" mai bine zis, atentia ascultatorului pe acest aspect, trecand in plan secund urmatoarele informatii, ca niste simple detalii "accesorii".
In schimb, odata ce debutam cu aspectul negativ, se contureaza o imagine de ansambu negativa a trasaturilor dvs.
Acesta este detaliul esential pe care trebuie sa il aveti in vedere, atunci cand vi se solicita autodescrierea de catre angajator, iar tinand cont de acesta, mai departe trebuie doar sa va asigurati ca nu va autoevaluati, ca prezentati atat calitati, dar si defecte ( nu majore, desigur. De exemplu, nu puteti spune ca sunteti un om violent, agresiv verbal sau fizic si ca va place sa leneviti. Si nici nu este indicat sa avem astfel de manifestari. Putem in schimb sa spunem ca avem unele momente in care ne mai pierdem motivatia, dar sunt trecatoare, asa cum este uman si firesc).
Extrapoland teoria psihologica a primei informatii, e indicat sa terminati discursul intr-o maniera la fel de pozitiva, prezentand, deci, o calitate sau un aspect pozitiv, o dorinta, o proiectare a telurilor dvs. pe termen scurt, mediu sau lung, punand in lumina evolutia pe care vreti sa o marcati si dorinta de a invata tot mai multe.
Astfel, veti situa atentia angajatorului intre doua granite pozitive, iar cuprinsul care are si detalii mai putin laudabile, va fi trecut mai usor cu vederea, acceptat, inteles si veti primi o sansa sa lucrati in compania mult visata.
Citeste si: Topul celor mai importante modificari legislative ale saptamanii
Sursa foto: pexels.com
Ultimele NOUTATI
Criza economica bate la usa: companiile germane din Romania trag un semnal de alarma!
Amnistia fiscala scoate la iveala problemele financiare ale romanilor. 150.000 de contribuabili au nevoie de ajutor pentru a-si plati datoriile
Scapam de IBAN! Cum poti sa faci plati doar cu numarul de telefon la bancile din Romania
Sfaturile unui expert financiar pentru familiile din Romania: nu va bazati pe un singur venit care va intra in casa, e o mare greseala!
Partenerii nostri
Formarea profesionala in zilele de repaus saptamanal - salariatul va fi compensat cu zile LIBERE?
Angajatorii cu peste 50 de salariati - ce OBLIGATII HR suplimentare vor avea?
TOP 10 noutati legislative de care trebuie sa tineti cont in 2025!
Cum scoatem din evidenta imobilizarile necorporale: Tratament fiscal-contabil si studii de caz
Colectarea creantelor fiscale: ANAF propune 23 de noi formulare si elimina 5
Ajutoare de urgenta de aproape 1,8 milioane de lei, aprobate de Guvern. Vezi cine beneficiaza
Pontaj electronic pentru salariati, fara riscuri GDPR: Cum te asiguri ca respecti legislatia
Te-ar putea interesa si