Imagineaza-ti un viitor in care cerul este strabatut nu doar de avioane obisnuite precum cele pe care le stim in ziua de astazi, ci de adevarate OZN-uri capabile sa schimbe paradigma calatoriilor aeriene. Acest scenariu, desi pare desprins din paginile unei carti SF, este mai aproape de realitate decat am putea crede.
Design-ul de baza al avioanelor comerciale nu s-a schimbat prea mult in ultimii 60 de ani. Avioanele de linie moderne, precum Boeing 787 si Airbus A350, au aceeasi forma generala ca Boeing 707 si Douglas DC-8, care au fost construite la sfarsitul anilor 1950 si care au consolidat design-ul de tip "tub cu aripi", care este utilizat si in prezent. Acest lucru se datoreaza faptului ca aviatia comerciala acorda prioritate sigurantei, favorizand solutiile verificate si testate.
Odata cu preocuparile tot mai mari legate de emisiile de carbon si nevoia de a crea mijloace de transport mai eficiente si ecologice, industria aeronautica exploreaza cu mai mult curaj si inovatie designuri radicale pentru a pune bazele viitorului zborului. Recent a fost prezentat un model de avion curbat in care corpul si aripile sunt integrate intr-un singur modul.
Acest design de avion cu corp si aripi integrate arata precum o combinatie intre aripile aeronavelor militare, cum ar fi celebrul bombardier B-2, si designul traditional "tub cu aripi." Totusi, avioanele de acest fel ar avea o sectiune centrala mult mai voluminoasa. Acest design inovator poate reprezenta viitorul calatoriilor aeriene, oferind atat eficienta sporita, cat si o experienta de calatorie complet diferita. Conceptul nu este chiar nou, primele incercari datand inca din anii 1920. Abia acum tehnologia permite constructia acestui tip de avion insa.
Companii de renume din industrie, precum Boeing si Airbus, au inceput deja sa exploreze acest concept revolutionar. In plus, un jucator mai mic, JetZero, cu sediul in California, si-a propus sa introduca in serviciu aeronave de acest fel pana in 2030. Cu o promisiune de a reduce consumul de combustibil si emisiile cu pana la 50%, acest design ar putea aduce o schimbare semnificativa in lumea aviatiei. Avioanele de acest fel s-ar putea dovedi a fi mult mai dificil de controlat insa. Cu toate acestea, vor avea marele avantaj de a produce o frecare aerodinamica mai mica, ceea ce le va face mult mai eficiente in zbor.
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si