Ei vand haine de peste 1 miliard de dolari anual. Afla-le povestea
dolce%gabbanacasa de modaavere
Dolce&Gabbana este un brand cunoscut la nivel mondial, insa foarte putini stiu cine se afla in spatele sau. Casa de moda din Italia care produce bunuri de lux a fost fondata de Domenico Dolce si Stefano Gabbana. Cei doi au reusit sa creeze un imperiu al modei de peste 1 miliard de dolari.
Ce i-a inspirat?
Domenico Dolce si Stefano Gabbana au fost inspirati de stilul vestimentar mediteranean caracteristic filmului din 1963, Leopardul, realizat de Luchino Visconti. De asemenea, femeile realismului italian, senzuale si austere, cum era actrita Anna Magnani, au avut un rol important in creatiile designerilor.
Copilarie
Dolce si Gabbana s-au nascut in Italia. Domenico Dolce a copilarit in Polizzi Generosa, in apropiere de Palermo, Sicilia. Inca din copilarie, Domenico a inceput sa lucreze, deoarece familia sa detinea o mica afacere axata pe productia de haine.
Stefano Gabbana s-a nascut in Milano, in 1962, dar sunt si alte surse care spun ca el s-ar fi nascut in Venetia. Parintii sai nu detineau vreo afacere. Tatal sau lucra intr-un centru de imprimare, iar mama sa, intr-o curatatorie de haine.
Cum s-au cunoscut?
Cei doi s-au intalnit in anul 1980, in timp ce se aflau la un club. Mai tarziu, au lucrat impreuna ca designeri la o casa de moda. In cele din urma, au pus bazele unui studio de consultanta in design. Incet, incet, s-a transformat in casa de moda Dolce & Gabbana.
Evolutia companiei
In anul 1985, la Saptamana Modei de la Milano a avut loc debutul casei de moda. Evident, atunci au obtinut aprecierea publicului, mai ales pentru tinerete si exuberanta. Atunci au ales sa prezinte un stil bazat pe conceptul Vaduvei Siciliene.
Pe parcursul timpului si-au marit colectia si chiar au inceput sa introduca si alte linii de produse cum ar fi materialele tricotate si accesoriile.
In anul 1990 si-au deschis primul showroom in SUA si au inceput sa exporte produsele si in Japonia. Doi ani mai tarziu au lansat prima colectie pentru barbati si primul parfum.
Notorietatea lor a crescut, mai ales, datorita rochiilor sezuale, tesaturile colorate, in contrast cu valul de minimalism care domina fashionul acelei perioade
Tot la inceputul anilor `90, Madonna a incheiat o colaborare cu designerii si a purtat cateva corsete realizate de ei atat intr-un turneu, cat si la Festivalul de Film de la Cannes.
Dupa 10 ani de la infiintarea companiei designerii au publicat „10 ani de Dolce&Gabbana”, o carte ce cuprindea cele mai importante texte si imagini de advertising ale brandului.
Dupa 4 ani de la lansarea cartii, in 1999, au creat o colectie pentru copii, care a fost prezentata la show-ul de moda pentru copii Pitti Bimbo din Florenta.
Dolce&Gabbana a avut doua linii centrale de prosuse, D&G ÅŸi Dolce & Gabbana, dar incepand cu anul 2012, au fuzionat sub numele de Dolce & Gabbana.
Sediul central al companiei se afla in Milano, dar sunt si sedii secundare in intreaga lume, in orase ca New York, Tokio, Hong Kong si Sao Paolo. In prezent sunt peste 3.000 de angajati, iar vanzarile depasesc un miliard de dolari.
Desi a trecut ceva timp de cand brandul Dolce&Gabbana a aparut in lumea modei, designerii continua sa impresioneze. La Saptamana Modei de la Milano, care a avut loc in ianuare, ei au ales sa foloseasca drone pentru a duce gentile din noua colectie.
Atat Dolce, cat si Gabbana au o avere estimata la peste 1,7 miliarde de dolari.
Citeste si:
Ea ar putea fi noul Einstein. Afla-i povestea