De Ziua Internationala a Femeii, florile sunt cadoul considerat cel mai potrivit de catre 85% dintre romani
buget 8 martieflori 8 martiecadouri 8 martiecadouri ziua femeii
Un studiu realizat de Reveal Marketing Research arata cum este influentat comportamentul de consum al romanilor in luna martie, care sunt categoriile de produse preferate in aceasta perioada si cum arata bugetul pe aceste cheltuieli.
Aproape 4 din 10 romani (39%) sunt influentati in decizia de cumparare de brandurile care au promotii cu ocazia Zilei Femeii. Ei declara ca aceste promotii i-ar determina sa achizitioneze mai degraba produsul sau serviciul respectiv.
La polul opus, 54% nu sunt influentati de oferte de 8 martie si declara ca ar cumpara oricum produsul/serviciul respectiv, conform studiului
Reveal Marketing Research.
Chiar daca decizia de cumparare nu este in totalitate influentata de promotii sau campanii cu ocazia sarbatorilor, acestea au impact pozitiv, totusi, asupra brandurilor. Doi din 3 romani declara ca promotiile sau campaniile de Ziua Femeii imbunatatesc imaginea brandurilor. 29% considera, insa, ca aceste campanii nu au efect asupra imaginii, iar 5% considera ca reclamele de 8 martie au un impact negativ asupra brandului.
Buget neschimbat, chiar si in pandemie
Studiul a urmarit si impactul pandemiei asupra bugetului romanilor in ceea ce priveste cheltuielile de 8 martie. Astfel, 30% dintre respondenti spun ca, acum, cheltuiesc mai putin decat au facut-o in alti ani. Totusi, pentru 62% dintre romani, cheltuielile cu ocazia Zilei Femeii au ramas la fel, chiar si in contextul actual. Numai 8% afirma ca, in 2021, au alocat mai multi bani pentru cadourile facute cu aceasta ocazie.
De Ziua Internationala a Femeii, florile sunt cadoul considerat cel mai potrivit, spun 85% dintre romani, iar 52% dintre ei declara ca, in medie, cheltuiesc, mai putin de 50 de lei pe acestea. Romanii nu se arata foarte generosi cand vine vorba despre a cumpara flori, astfel ca doar 7% aloca peste 100 de lei.
In general, buchetele de flori sunt cele mai populare, preferate de 49% dintre romani, iar plantele in ghiveci de catre 30%.
Desi, in contextul COVID-19, comenzile online au explodat pentru majoritatea produselor, florile nu se numara printre acestea. Aproape toti romanii (99%) prefera sa cumpere fizic din florarii sau ateliere.
Ca locuri specifice de achizitie, pe langa florariile obisnuite mentionate de 70%, alte variante sunt supermarketurile/hipermarketurile (35%) si pietele (31%). In general, mai mult de jumatate dintre romani (53%) cumpara flori doar cu ocazia sarbatorilor sau evenimentelor importante.
Alte cadouri apreciate de romani de 8 martie sunt accesoriile si bijuteriile (70%), urmate de cosmetice, parfumuri sau produse de machiaj, evaluate drept cadouri potrivite de catre 62% dintre romani.
Potrivit studiului, 8 martie este un prilej de a oferi cadouri mai degraba simbolice sau personale. Astfel, produsele de tipul electrocasnicelor (44%), electronicelor (28%) sau bauturilor alcoolice (35%) sunt considerate cele mai nepotrivite spre a fi oferite femeilor dragi din viata romanilor.
Foto: pexels.com