Un lant de supermarketuri sud-coreene a mers pana in punctul de a amenaja magazine virtuale in statiile aglomerate de metrou. Cum functioneaza acestea? Calatorii nu trebuie decat sa aleaga codurile produselor pe care le doresc, sa furnizeze o adresa, sa plateasca prin intermediul unei aplicatii de mobil cumparaturile, iar acestea le sunt livrate direct acasa.
Eficientizarea cumparaturilor prin intermediul tehnologiei nu este vizibila doar la gigantii de pe piata, ci chiar si la micile magazine de cartier. Acum, niciun butic nu mai poate functiona fara un astfel de aparat indispensabil, iar cele care vor sa injumatateasca timpul petrecut la cozi de catre clienti au instalat niste cantare electronice care le permit celor care intra in magazin sa isi cantareasca singuri fructele si legumele, astfel incat sa nu mai piarda minute bune la casa de marcat.
Iata si alte 3 modalitati in care tehnologia va schimba fata shoppingului, asa cum il stim acum:
Vanzatorul virtual, mereu amabil si prietenos
O farmacie din SUA a fost prima din lume care a testat introducerea unui vanzator virtual in magazinul sau de pe Wall Street, in cartierul Manhattan, din New York. Vanzatoarea era, de fapt, o holograma, in spatele careia se aflau tehnologii avansate audio si video, care ii permiteau acesteia sa interactioneze cu clientii, sa le prezinte produse si sa le recomande pe cele potrivite pentru ei.
Hologramele care se sprijina pe tehnologia inteligentei artificiale ar putea deveni o parte din viata noastra zilnica, iar primele ar putea aparea in special in magazinele care vand produse de lux. „Industria produselor de lux se bazeaza mult pe a le oferi clientilor o experienta entuziasmanta la cumparaturi. Imaginile 3D pe site-urile de retail cresc vanzarile cu 20-40% si ar trebui sa mutam acest concept si in viata reala”, este de parere Matthew Drinkwater, liderul unei agentiei London College of Fashion.
Consumatorii vor avea ultimul cuvant
Atunci cand vine vorba despre implementarea unor tehnologii noi in retail, consumatorii sunt cei care vor avea ultimul cuvant, avertizeaza Karen Pepper, sefa vanzarilor de la Amazon, Marea Britanie. Aceasta spune ca adoptarea multor tehnologii dintr-o data ii pune intr-o stare de confuzie pe cumparatori, care prefera in aceste cazuri sa recurga la ceea ce stiu. De asemenea, o problema o poate reprezenta si modalitatea de plata, in unele cazuri, mai ales pe fondul ingrijorarilor legate de securitatea platilor si a datelor personale.
„Tinerii din generatia Millenials vor magazine din care sa isi poata face cumparaturile cat mai simplu, fara sa introduca prea multe date. 35% dintre cosuri sunt abandonate in magazinele online pentru ca oamenilor li se cere sa isi creeze conturi pe site-ul respectiv Prea multe parole de retinut, prea multe conturi... oamenilor li se pare prea complicat si renunta”, spune Pepper.
Oferte personalizate pentru fiecare client in parte
Kroger, cel mai mare lant de magazine cu fructe si legume din SUA, a inceput sa foloseasca senzori si camere de filmare cu infrarosu, pentru a-si imbunatati timpul petrecut de clienti la cozi si a identifica cele mai aglomerate zone din magazine, in scopul unei reconfigurari mai eficiente a rafturilor. Ulterior, compania a introdus si oferte personalizate pentru fiecare client, in functie de produsele pe care le cumpara de obicei, de frecventa cu care fac cumparaturi si de cat de fideli sunt brandului.
„Activitatea noastra se bazeaza intotdeauna pe date si pe stiinta. Avem o baza mare de date demografice, de cercetari si studii de piata, feedback de la clienti. Toate acestea ne ajuta sa ne creem propriul ADN pe piata si sa ne continuam expansiunea”, a declarat Stuart Aitken, vicepresedintele companiei.
Sursa foto: Shutterstock/Copyright: Maria SavenkoUltimele NOUTATI
Desertul de Craciun gata in 30 de minute - reteta rapida care cucereste pe toata lumea
Cumparaturi de Sarbatori? Afla cele mai periculoase capcane care te fac sa cheltuiesti mai mult decat trebuie!
Trucul genial care te ajuta sa gatesti drobul pentru masa de Craciun intr-o ora!
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si