Cum sa scapi de rutina de la serviciu, in cinci pasi simpli
sfaturi jobsfaturi serviciufericit la serviciu
Chiar inainte de pandemie si de telemunca, pentru multi dintre noi, biroul de la serviciu devenise a doua casa, daca nu chiar prima, avand in vedere timpul petrecut in sediul firmei. Prin urmare, este extrem de important sa te simti bine in locul in care lucrezi, iar angajatorii incearca sa imbunatateasca in mod constant confortul angajatilor.
In ciuda
eforturilor tale si ale firmei, este posibil ca, mai devreme sau mai tarziu, sa se instaleze plictiseala, rutina care te face mai putin productiv, mai putin motivat si mai putin fericit cu jobul tau.
Lucrurile se inrautatesc daca, de mult timp, esti pe aceeasi pozitie si lucrezi pe acelasi salariu, nemodificat nici macar in conditii de inflatie ridicata, si nici nu se intrevede nicio promovare sau o schimbare de job.
Potrivit
corporate-wellbeing.ro, ca sa iesi din starea asta si a-ti recapata interesul fata de sarcinile tale zilnice la locul de munca,
poti incerca mai multe metode:
1. Schimba spatiul de lucru
Daca te-ai plictisit de acelasi birou si de acelasi decor sumbru, sta in puterea ta sa faci o schimbare. Multi manageri le permit angajatilor sa lucreze, o zi pe saptamana, de unde vor. Asfel, daca jobul iti permite, biroul tau se poate muta, cu laptop cu tot, in cafeneaua ta preferata, la o terasa sau chiar in parc, daca iti transformi telefonul mobil in hotspot.
Daca acest lucru nu este posibil in domeniul sau in compania in care lucrezi, schimba biroul. Gaseste un loc care te ajuta sa te concentrezi mai usor si testeaza-ti productivitatea timp de o saptamana, astfel incat sa-ti dai seama daca iti este mai simplu sa lucrezi intr-un mediu nou.
2. Rezolva sarcinile de serviciu in alta ordine
Rutina implica prioritate in rezolvarea taskurilor, a sarcinilor de serviciu. Poti face un experiment in care sa schimbi ordinea indatoririlor ca sa vezi ce varianta te face mai productiv, cum te poti simti mai motivat si cum poti sa-ti termini treaba mai repede.
3. Fii mai sociabil
Atmosfera de la birou este unul dintre principalii factori care te pot ajuta sa lucrezi cu placere. Daca faci parte dintr-un colectiv relaxat si prietenos, iti este mai usor sa gasesti solutii si idei creative si sa-ti faci treaba bine. Companiile stiu asta si incearca sa incurajeze socializarea. De multe ori, existenta unui bufet sau a unei bucatarii ii face pe angajati sa se intoarca la birou cu zambetul pe buze. Amenajarea unui bufet cu snacks-uri sanatoase nu contribuie doar la mentinerea sanatatii angajatilor, ci le poate oferi si un subiect de discutie, ii incurajeaza sa comunice si sa stabileasca o relatie de prietenie.
4. Ia-ti pauza de masa la alta ora
Pauzele sunt prilej de a-ti recapata productivitatea si puterea de concentrare. Chiar si o mica schimbare in programul tau zilnic te poate ajuta sa te reincarci cu energie. Incearca sa mergi la masa mai devreme sau mai tarziu fata de ora obisnuita si observa modul in care ti se schimba ritmul de lucru. Vei descoperi, astfel, care este programul care functioneaza cel mai bine pentru tine si intervalele de timp in care dai cel mai bun randament.
5. Decaleaza-ti programul de lucru
Daca angajatorul iti permite sa-ti organizezi programul cum vrei, incearca sa schimbi ora de venire la serviciu si pe cea de plecare. Cei mai multi angajati incep programul la ora 9.00, de aceea atunci este si cel mai aglomerat trafic rutier. Ca sa eviti ambuteiajele si sa nu ajungi la serviciu secatuit de energie, incearca un program de la ora 10.00 pana la 19.00 sau de la 8.00 la 17.00. Unele persoanele se concentreaza si lucreaza mai bine dimineata si, de aceea, prefera sa ajunga la serviciu cat mai devreme, altele prefera sa doarma mai mult si sa plece mai tarziu de la locul de munca. Poti gasi cea mai buna solutie cu seful tau, daca ai norocul sa dea dovada de flexibilitate.
Rutina ne ajuta sa lucram mai repede si mai bine, pentru ca ne formam un automatism. Dar, cand rutina devine o corvoada si afecteaza calitatea muncii, incearca aceste schimbari, inainte sa-ti cauti alt job.
Foto: pexels.com