Cum sa lucrezi de acasa fara sa-ti pierzi mintile (sau jobul)
lucru de acasajobserviciuprogram
Sa lucrezi de acasa suna ca un vis pe cale sa se indeplineasca, mai ales daca te gandesti ca nu trebuie sa mai faci naveta, ca poti lucra imbracat cu o tinuta lejera si poti baga chiar si hainele la masina de spalat in acest timp. Cu toate aceste avantaje, munca de acasa nu este usoara. Ai mare nevoie de disciplina si organizare pentru a te concentra si nu oricine reuseste.
Daca te gandesti la aceasta posibilitate, tine cont de urmatorii pasi pentru a ramane productiv si in acelasi timp, angajat.
1.Disciplina
Daca iti petreci ziua de munca intr-un mod dezorganizat si printre treaba pentru serviciu mai faci si putin curatenie in casa, iti aranjezi dulapurile, te uiti la TV sau pierzi vremea pe internet, nu doar ca abuzezi de increderea sefului, ci risti sa ramai fara un loc de munca.
2. Stabileste-ti programul asa cum faceai la locul de munca
Daca nu iti organizezi programul asa cum obisnuiai cand mergeai la serviciu, vei avea tendinta de a te relaxa dimineata, cu gandul ca vei recupera lucrand pana seara, tarziu, ceea ce nu intotdeauna da cele mai bune roade.
3. Fa-ti zilnic o lista cu lucruri "de facut"
O lista cu lucrurile pe care trebuie sa le efectuezi in fiecare zi te va ajuta sa ramai concentrat si sa dai dovada de productivitate.
4. Roaga-ti familia sa nu te intrerupa
Familia si prietenii considera ca atat timp cat lucrezi de acasa nu lucrezi cu adevarat si au tendinta de a te intrerupe oricand. Explica-le ca nu au dreptate si ca ai nevoie de liniste pentru a-ti indeplini sarcinile.
5. Stabileste un sistem de comunicare cu managerul
Daca decizi sa lucrezi de acasa, trebuie sa stabilesti un sistem eficient de comunicare cu managerul pentru a te informa despre ceea ce se intampla important in companie si despre sarcinile pe care trebuie sa le indeplinesti.
6. Fii accesibil
Chiar daca alegi sa lucrezi de acasa, trebuie sa fii disponibil atunci cand esti contactat de ceilalti membrii ai companiei, fie telefonic, fie prin e-mail si sa le acorzi informatiile de care au nevoie sau sa ii ajuti la indeplinirea sarcinilor comune.
7. Nu manca in timp ce lucrezi
Cand bucataria este la doar cativa pasi distanta, ai tendinta de a manca mai mult decat atunci cand esti la birou. In afara de faptul ca pierzi din productivitate, exista riscul ingrasarii, fiind tentat sa rontai tot timpul cate ceva.
8. Nu te izola de colegi
Atunci cand lucrezi de acasa, risti sa pierzi legatura cu colegii de serviciu. Nu ramane izolat si alege sa iesi la un film sau sa mananci cu colegii in oras de doua ori pe saptamana.