Cum sa incetezi sa iei lucrurile personal la job
jobviata personalaviata profesionalalucrurisfaturi
Daca ai obiceiul de a lua lucrurile personal la job, atunci ar trebui sa stii ca asta poate provoca un dezastru in cariera ta. In caz ca mergi zi de zi la locul de munca cu asteptari care nu sunt atinse niciodata, atunci e un semn ca trebuie sa schimbi ceva.
Sunt situatii cand nu iti este recunoscuta munca pe care o depui pentru un proiect, cand nu esti invitat la o intalnire, cand nu ajunge un email important la tine. Daca alegi sa iei personal toate aceste intamplari, atunci ai de suferit. In niciun caz, nu te ajuta sa fii un membru sau un lider mai bun in compania in care lucrezi.
Ai tendinta sa spui adesea „Toate acestea se intampla din cauza mea”? Asta nu inseamna decat ca te cufunzi intr-un abis de indoiala, furie si durere.
Cu cat iei lucrurile mai personal, cu atat este mai dificil sa evaluezi obiectiv anumite situatii cu care te confrunzi la locul de munca.
In acest articol iti prezentam 3 sfaturi pentru a nu mai lua lucrurile prea personal:
1.
Da-ti timp, inainte de a actiona
De exemplu, daca vrei sa-ti depui demisia, sa renunti la job-ul actual, ar trebui sa iti acorzi o saptamana sau mai mult pentru a pune pe hartie toate gandurile, avantajele si dezavantajele si de ce ai ajuns la aceasta decizie. Asa vei putea vedea daca e ceea ce iti doresti sau e o decizie luata la nervi.
Citeste si
: 5 motive pentru care trebuie sa renunti la job-ul actual
Daca esti la birou si te confrunti cu o situatie in care crezi ca cineva are ceva personal cu tine, atunci gaseste un loc unde sa fii doar tu, chiar si cabina din baie. Stai acolo cateva minute, controleaza-ti reactia. Iesi in momentul in care prima reactie, cea de nervi si furie, a trecut. Respira adanc si evalueaza calm situatia.
2.
Intreaba-te daca situatia conteaza pentru tine
Intreba-te mereu: „Ce inseamna aceasta promovare care a fost data altcuiva, pentru mine? Ce semnificatie are in viata mea, colegul enervant? Ce inseamna feedback-ul rau pe care l-am primit astazi?”
Evalueaza daca situatiile prin care treci inseamna ceva pentru tine, daca merita sa-ti consumi energia. Daca, in cele din urma, constati ca nu sunt atat de importante, atunci nu o mai lua personal.
3.
Cand esti gata de raspuns, mai analizeaza o data
Te-ai intrebat ce inseamna situatia respectiva pentru tine. Acum, este momentul sa o clarifici, sa o intelegi. Intreba-ti colegul de munca, echipa sau chiar seful tot ceea ce ai nevoie pentru ca situatia prin care ai trecut sa fie clarificata. In momentul in care ai obtinut destule informatii, poti decide ce faci in continuare.
Viata personala este diferita de cea profesionala si trebuie sa fim constienti ca amandoua contribuie la dezvoltarea noastra. Invata ca viata personala sa ramana la locul ei, iar cea profesionala, de asemenea. Desigur, sunt adesea momente cand se intersecteaza, insa incerca sa privesti totul ca pe o provocare. Cu cat depasesti mai multe provocari, cu atat esti mai aproape de succes.