Creste-ti performanta la locul de munca: Organizeaza corect biroul
productivitatebiroumunca la birousfaturi practiceorganizare birou
Desi foarte putini oameni constientizeaza importanta felului cum isi aranjeaza biroul, acest aspect poate fi decisiv in cariera. Datorita faptului ca productivitatea profesionala este dictata si de confortul psihic al mediului de lucru, o organizare optima a biroului poate stimula creativitatea, energia si performanta.
O regula de aur spune ca o persoana va fi mai productiva daca masa biroului la care lucreaza contine cat mai putine obiecte, iar acestea sunt ordonate si organizate. De asemenea, intreaga incapere trebuie sa respecte cateva norme simple, pentru a fi armonioasa din punct de vedere vizual, stimuland astfel productivitatea si forta de concentrare.
Iata cateva idei despre cum puteti sa va organizati astfel incat sa aveti situatia sub control, si un spatiu de lucru placut si eficient
Apeleaza la orgnizatoare
Se gasesc la toate librariile, sub difese forme. Fie pliabile, fie fixe, de dimensiuni mari sau mici si divers colorate, organizatoarele sunt confectionate special pentru fiecare obiect. Astfel orice pix, radiera sau rigla va fi in compartimentul sau, iar tu vei sti exact de unde sa o iei.
Daca iti doresti sa creezi un spatiu elegant si rafinat, iti recomandam sa alegi seturi de organizatoare, in aceesi culoare, pentru un design sobru.
Orienteaza-te catre birourile cu sertare
Sertarele sunt componente esentiale ale biroului, fara de care activitatea ar fi foarte mult ingreunata. E ideal ca biroul sa aiba cat mai multe compartimente, pentru a incapea acolo toate obiectele uzuale, nu pe masa de lucru, unde ai nevoie de spatiu.
Foloseste un panou de prioritati si obiective
Psihicul uman reactioneaza cel mai bine la imaginile vizuale. Este foarte important sa iti tii mintea conectata vizual la lucrurie pe care doresti sa le indeplinesti si, mai ales, la prioritatile pe care le ai. Un panou suspendat pe perete, cu notite despre sedinte, deadline-uri si conferinte, este ideal pentru a-ti aminti de fiecare data cand "iti arunci" ochii prin camera, ce ai de facut.
Majoritatea oamenilor aleg sa isi noteze pe foi mici prioitatile, insa acestea se pierd sau se confunda, nu sunt la fel de eficiente ca un panou.
Orienteaza-te catre lumina si spatii deschise
Lumina naturala este foarte necesara in munca de birou. Ea e mult mai relaxanta decat cea oferita de becuri sau neoane, dar si mult mai sanatoasa.
Orienteaza-ti biroul catre o sursa de lumina naturala, sa poti privi din cand in cand pe geam, iar razele Soarelui sa-ti inunde masa de lucru. Cu siguranta iti va creste performanta si vei avea mai multa energie pentru proiectele profesionale.
Biroul tau - un mic colt de natura
Florile purifica aerul din incapere si ofera un design unic oricarui spatiu. Alege cateva plante pentru biroul tau si priveste natura, in timp ce lucrezi. Te vei simti extraordinar!
Daca te temi ca nu ai timp sa le ingrijesti cum se cuvine, poti apela si la tablouri cu teme inspirate din natura. Au acelasi efect vizual.
Alege un scaun din piele, moale si confortabil
Scaunul de la birou este unul dintre cele mai importante obiecte pe care le folosim. Orele indelungate petrecute pe un scaun nepotrivit pot sa genereze serioase probleme medicale, pe langa disconfortul fizic si oboseala resimtite.
Alege un scaun din piele, in care sa stai confortabil si sa ti permita lejeritatea miscarii.
Alege o instalatie de lumini cu mai multe praguri de intensitate
Adesea se intampla sa petrecem ore peste program in birou, iar lumina este un factor cheie in desfasurarea muncii. Este indicat sa dispui de lumini de diferite intensitati, pentru a-ti crea ambientul optim in orice moment.
Daca nu poti face investitii de anvergura, alege o lampa multifunctionala, care sa emita lumina la diferite intesitati sau chiar in diferite culori.