Codul bunelor maniere reprezinta un set de comportamente conventionale pe care este indicat sa le respectam pentru a fi mai civilizati si mai atenti fata de cei din jur. Este important sa invatam sa ne comportam corespunzator in diverse situatii care apar in viata noastra de zi cu zi, lipsa bunelor maniere putand sa ne puna extrem de usor in dezavantaj.
Uite cateva dintre cele mai importante reguli referitoare la bunele maniere pe care ar trebui sa le respecti!
1. La spectacolele de teatru, opera, gale sau expozitii, vei merge imbracat elegant.
2. Cand te intalnesti cu cineva pe strada, nu veti ramane in mijlocul strazii sau in mijlocul trotuarului.
3. Nu iti vei intrerupe niciodata interlocutorul in cadrul unei discutii.
4. Intr-un restaurant sau bar, barbatul va intra intotdeauna primul.
5. Cand stranuti, tusesti sau casti, se pune intotdeauna mana la gura.
6. La intrarea in mijloacele de transport in comun, mai intai sunt lasati sa iasa afara cei care coboara, dupa care vor intra ceilalti pasageri.
7. O doamna nu va intra niciodata singura intr-un bar in care se vand cu predilectie bauturi alcoolice.
8. De fiecare data cand o doamna se ridica de la masa sau se asaza, toti barbatii trebuie sa se ridice odata cu ea.
9. La masa nu se sufla in mancare, ceai sau cafea, ci se asteapta sa se raceasca.
10. Barbatul este prezentat femeii, cel mai tanar celui mai in varsta, iar gradul mai mic celui superior.
11. A nu raspunde la gestul celui care intinde mana este considerat o ofensa.
12. Punctualitatea este extrem de importanta, in special atunci cand esti invitat la masa.
13. Nu aseza niciodata coatele pe masa.
14. Nu vorbi cu gura plina si mesteca intotdeauna cu gura inchisa.
15. Atunci cand saluti, priveste-l in ochi pe cel pe care l-ai salutat si zambeste-i.
16. Nu vorbi la telefon niciodata in timpul mesei. Daca este vorba despre un apel important, scuza-te si ridica-te de la masa.
17. Nu saluta niciodata in timp ce tii mainile in buzunare sau cu gura plina.
18. Dupa ce termini de mancat, nu impinge farfuria spre coltului mesei.
19. Daca un cadou nu iti place, ascunde-ti intotdeauna nemultumirea.
20. O convorbire conventionala nu trebuie sa depaseasca cinci minute.
21. Nu apela oamenii la telefon inainte de 10 dimineata si dupa ora 21, cu exceptia celor apropiati.
22. Unui barbat nu i se duc niciodata flori, cu exceptia cazului in care acesta este in spital.
23. Barbatii trebuie sa isi scoata intotdeauna caciula de pe cap atunci cand saluta.
24. Pretul de pe cadouri trebuie inlaturat cu grija, singura exceptie fiind reprezentata de preturile afisate pe carti.
25. Florile se ofera fara ambalajul in care le-ai cumparat.
26. Florile trebuie asezate imediat intr-un vas cu apa.
27. Barbatul merge intotdeauna la marginea dinspre strada a trotuarului atunci cand merge alaturi de o femeie.
28. Cel care merge in saluta pe cel care sta pe loc, iar cel care se afla intr-o masina pe cel care este pieton.
29. Atunci cand zgomotul sau distanta nu permit un salut verbal, salutul se face printr-o usoara inclinare a capului.
30. Cel care primeste un dar il va deschide in fata musafirului si nu ii va strica bucuria protestand ca este prea scump sau ca nu il poate accepta.
31. Se saluta cu “buna dimineata” pana la ora 11 dimineata, cu “buna ziua” dupa ora 11 si pana la lasarea serii, iar apoi cu “buna seara”.
32. Nu saluta grabit si cu aerul ca esti preocupat de altceva.
DE INTERES. Ghidul angajatorului. Cat de mult poate munci un salariat? Precizari esentiale despre regimul orelor suplimentare
Ultimele NOUTATI
ESET: Ransomware-ul continua sa fie un element cheie in peisajul amenintarilor cibernetice in 2025
Cum testezi o afacere sa vezi daca va merge, inainte sa incepi sa bagi bani in ea
Partenerii nostri
Cum sa creezi un mediu de lucru eficient si placut pentru angajati
Conditiile primirii de interni. Cine poate avea calitatea de intern?
[Q&A] Accesul in REGES-online pentru angajatori si salariati. Raspunsuri de la specialisti
Cum se impoziteaza veniturile din dobanzi: Cadrul legal si un caz concret
MODEL de raspuns la Notificarea de conformare RO e-TVA: Studiu de caz pentru contabili
Bilantul contabil: Ce corelatii trebuie verificate pentru ca situatiile financiare sa fie corecte?
Cum se acorda diurna cetatenilor romani
Incheierea contractului de servitute: Cine are dreptul si ce obligatii are
Te-ar putea interesa si