Cand spunem ca a cucerit internetul, nu exageram deloc. Imaginea cu cele doua panouri publicitare a strans mii de share-uri, de like-uri si cel putin 1.000 de story-uri pe Instagram, toate in primele 24 de ore de la aparitia primei fotografii in social media. Reclama a devenit subiect de discutie si la radio, Radio ZU, la Guerrilla si KISS FM preluand stirea.
Si totusi, cine a avut geniala idee de a "contra" Starbucks, intr-o maniera atat de amuzanta si eficienta pentru 5 To Go?
Paginademedia.ro a stat de vorba cu oamenii din spatele campaniei (daca putem vorbi de o "campanie" in adevaratul sens al cuvantului) si va spune povestea unei idei.
"Buget minim, impact maxim"
Totul s-a intamplat in Piata Unirii, unde recent a aparut un panou in care Starbucks anunta ca in zilele de luni o Caffe Latte este 5 lei.
Marti, imediat sub panoul faimosului lant de cafenele a aparut un alt panou, mai mic. Simplu. Logoul 5 To Go insotit de textul #NUDOARLUNI (Luni scris cu verde, culoarea Starbucks).
Desi ati fi tentati sa spuneti ca la baza ideii a stat o companie publicitara, realitatea este cu totul alta. Doar fondatorii francizei care au avut un buget de fix 150 de euro.
"Buget minim, impact maxim", a declarat pentru Paginademedia Lucian Badila (27 de ani), care a creat franciza 5 To Go alaturi de Radu Savopol.
"Nu avem agentie. Totul a fost gandit inhouse. Iar bugetul pentru aceasta idee a fost de 150 de euro: plasare, productie si boost pe Facebook.
Uitandu-ma in online am vazut ca multi oameni s-au intrebat daca poza era sau nu reala. Am stat, marti seara sa le raspundem ca nu e un Photoshop, ca e reala", a mai povestit Lucian Badila (foto stanga).
Cum a luat nastere ideea geniala?
"Toata povestea aceasta cu Strabucks a inceput acum o luna cand am deschis locatia din Victoria (unde se afla si un Starbucks – n.r.). Am afisat ina propiere un panou cu "More coffee less bucks (bucks scris cu culoarea verde, ca Strabucks – n.r.)”.
Dupa aceea, cand am vazut campania lor cu 5 lei pentru un Latte, am considerat-o ca un raspuns al lor la campania noastra. Initial am mai avut o tentativa in online sa comunicam sub mesajul "A new star”, dar nu a prins asa bine.
Apoi un francizat de la 5 To Go Unirii ne-a atras atentia ca este un loc liber sub reclama lor de la Unirii si am decis sa reactionam imediat.
Luni, la sapte seara am dat BT-ul pe grafica, iar marti dimineata am montat panoul. Campania a fost real time marketing de o zi. Asa a fost gandita, ca acel panou sa stea acolo doar o zi. Am vrut sa o facem virala si a iesit.”
"Doar din cateva postari am facut peste 5.000 de share-uri
+20.000 de like-uri pe Instagram
+25.000 de like-uri pe Facebook
Avem mia bine de 1.000 de storyuri pe Instagram
Am crescut pe Instagram cu 1.400 de followeri si 1.700 pe Facebook.
Vanzarile au crescut cu 15% fata de ieri", spun cei de la 5 To Go despre impactul publiciar.
Cum raspunde 5 To Go celor care le reproseaza ca se leaga de un mare brand?
Este absolut normal sa faci astfel de campanii. Se intampla in intreaga lume cu alte branduri. Nu vreau sa profit de imaginea Strabucks, clientii nostri sunt din alta zona.
" Nu avem planuita o campanie pe termen lung, dar ne-am pregatit cu niste reactii in cazul in care ne va raspunde Starbucks", mai adauga reprezentantii 5 To Go.