Cine a salvat industria cinematografica
industria cinematograficamarketing viralsocial mediacampanie social mediathe hobbittrailer film
Odata cu cresterea pirateriei online, industria filmului a fost pe un trend descendent in ultimul deceniu din cauza vanzarii mici a biletelor. Cu toate acestea, Internetul a ajutat industria sa ramana pe linia de plutire.
Un studiu realizat de catre firma de avocatura Allmand Law arata cum Hollywood-ul foloseste social media si marketingul viral pentru a compensa vanzarile slabe de bilete. De exemplu, cloud computing, cand este combinat cu filmele digitale, economiseste bani prin eliminarea necesitatii de a transporta copiile fizice ale firmelor intre studiouri, teatre, distribuitori sau agentii de publicitate.
Mai mult, industria filmului nu mai este implicata exclusiv in afaceri de filme, ci s-a extins in zona jocurilor video si a jucariilor generatoare de produs pentru studiouri.
Marketingul viral a devenit un instrument util pentru completarea locurilor la teatru. De exemplu, un video care promoveaza filmul lui Peter Jackson, The Hobbit: An Unexpected Journey, a adus circa 2 milioane de vizualizari inainte de lansarea propriu-zisa.
Astfel, studiul arata ca industria cinematografica a adus vanzari din ce in ce mai scazute ale biletelor inca din 2002. Insa, daca din ce in ce mai putini oameni merg la film, de ce nu intra in faliment?
Datorita cloud computing
Unul dintre mijloacele prin care industria de cinema isi majoreaza profiturile este scaderea costurilor. Astfel, prin intermediul acestuia se transfera fisierele. Cloud computing alaturi de filmele digitale salveaza costurile inutile.
Datorita monetizarii variate
Unele metode standard pentru generarea veniturilor inca aduc bani studiourilor. Astfel, studiourile inca vand "Pay-TV" catre companiile de cablu pentru a suplimenta vanzarea biletelor. Pe de alta parte, venituri suplimentare aduc si jucariile persoanlizate industriei si jocurile video.
Datorita marketing-ului viral
Zumzetul produs de filmele noi aparute intervine odata cu lansarea acestora in social media. In acelasi timp, publicitatea, campaniile social media au ajutat industria sa aiba venituri profitabile in toata aceasta perioada.
Datorita social media
Paranormal Activity-marketingul viral a inclus review-uri pe Twitter.
Dupa ce a primit un milion de cereri pe social media, Paramount a dat fanilor ceea ce isi doreau.
Hot Tub Time Machine a lansat un trailer online care a generat milioane de vizualizari la o zi dupa ce a fost expus publicului, dar a lansat si o aplicatie.
Lionsgate a lansat o campanie sociala prin care a implicat fanii din intreaga lume sa ghiceasca locul in care filmul Hunger Games a fost turnat.
Twilight Saga a fost primul film care a atins numarul de un milion de urmaritori pe Twitter. Fanii germani au lansat o promovare care a adus 13.000 de noi fani.
Un trailer a fost lansat si de The Hobbit: An Unexpected Journey care arata imagini cu Peter jackson si cativa alti actori din distributie. Filmul a obtinut doua milioane de vizualizari de la aceasta mini lansare.
Pe de alta parte, nimeni nu stie costul exact al pirateriei care afecteaza industria cinematografica, dar se specualeaza ca SUA ar pierde 58 miliarde dolari anual.