Cele zece porunci ale modei la birou
cele zece poruncimoda la birouabilitati de comunicarecasual fridaysefslujba
Profesionalismul este asociat, in primul rand, cu abilitatile de comunicare si, in al doilea rand, suprinzator, cu "prezenta fizica", impresia pe care o faci. Acestea, cel putin, sunt raspunsurile pe care le-au oferit participantii la un sondaj efectuat in Statele Unite de Centrul pentru Excelenta Profesionala al Colegiului York, citat de CNN.com.
"Modul in care o persoana se imbraca la serviciu este o extensie puternica a brand-ului personal", spune Matthew Randall, director executiv al Centrului mai sus amintit. "Hainele, accesoriile si chiar incaltamintea pe care un angajat le poarta ajuta la intarirea sau diminuarea abilitatilor si calitatilor sale in ochii angajatorului, ai colegilor si clientilor", adauga el.
Nu exista insa un cod vestimentar general valabil, pentru ca "este acceptabil" difera in functie de locul de munca, de domeniu si de ceea ce se intampla intr-o anumita zi.
In orice caz, daca ne-am apuca sa cioplim in piatra niste reguli clare, acestea ar trebui sa includa urmatoarele:
1. Modestia este o virtute.
Fa-te remarcat(a) pentru activitatea deosebita pe care o faci, si nu pentru pantalonii mulati, machiajul excesiv sau rochiile decoltate. "Nimic nu submineaza mai tare modul in care esti perceput(a), decat coplesirea privirii si anularea fortei imaginatiei", spune Chris Hauri, fondator al Mirror Image, o firma de consultanta specializata pe imagine, din Chicago.
2. Nu exagera in preafericita zi de Casual Friday.
Da, saptamana este aproape pe sfarsite, iar cuvantul cheie este "aproape". Zilele de vineri, anuntate ca "neoficiale", sunt, de multe ori, retete ale dezastrelor in materie de moda. Ideea este sa nu sarim calul si sa-i lasam pe cei din jurul nostru sa inteleaga unde ne vom petrece week-end-ul: la mare, la pescuit sau la renovarea apartamentului prietenului cel mai bun.
3. Trebuie sa porti pantofii potriviti.
Suna caraghios, dar picioarele tale trebuie sa arate ca sunt pregatite de lucru. De obicei, regula este ca, in cazul femeilor, sa fie evitati slapii si sandalele care lasa degetele la vedere. Pantofii cu toc sunt ...
citeste mai departe pe Marketingportal.ro