Ce fac oamenii de succes in prima ora a zilei de munca
tabietprima ora a diminetiibroascarutinaom de succes
Ce spui, conteaza activitatea ta din prima ora a zilei? Oamenii de succes spun ca da. Chiar foarte mult. Prima ora este singura in vezi lucrurile cat se poate de clar, in care poti face un anumit lucru si te poti concentra pe latura umana a muncii decat pe lista de sarcini.
Cand ai avut o ora de la inceputul zilei in care te-ai gandit la programul tau, la iesirile cu prietenii sau la cum sa faci un dublu salt peste cateva sarcini? Probabil acesta ora rezista in tinerete, avea loc in camera ta de acasa si a disparut dupa absolvirea liceului.
Insa, multi dintre oamenii de succes nu au renuntat la gandurile pe care le aveau in propria camera, personalizata dupa preferinte. Si tu ar trebui sa faci acelasi lucru.
Craig Newmark de la Craiglist, David Karp de la Tumblr, speakerul Tony Robbins, scriitorul Brian Tracy sunt cativa dintre oamenii de succes care sustin ca prima ora a diminetii face diferenta.
Iata cum arata prima ora a lor:
Nu iti verifica e-mailul de la prima ora. Serios, nu face asta!
Fondatorul Tumblr, David Karp incearca din rasputeri sa nu isi verifice e-mailul intre orele 9.30 - 10.00.
"Sa citesc e-mailurile de acasa nu ma face sa ma simt bine si nici sa fiu mai productiv. Daca cineva are nevoie urgenta de mine ma va suna sau imi va trimite un sms", spune Karp.
Daca nu te poti dezobisnui, incearca macar sa setezi primirea si citirea e-mailurilor venite de la oamenii importanti. AwayFind te ajuta. Aplicatia iti monitorizeaza inbox-ul si te va anunta in momentul in care primesti ceva notabil. In acelasi timp este un training serios pentru colegii sau partenerii care asteapta un raspuns instantaneu dimineata desi tu nu esti pregatit sa le raspunzi.
Fii constient si responsabil
Tony Robbins sustine ca inainte de a-ti aseza laptopul in pat, trebuie sa recurgi la "o ora de putere", "30 de minute de prosperitate" sau "15 minute de implinire". Fiecare parte implica exercitii usoare, incantatii motivationale si 10 minute de gandire la orice lucru sau persoana caruia sau careia ii esti recunoscator. Apoi gandeste-te "la tot ceea ce vrei in viata ta ca si cum le-ai avea deja".
Schimba-ti rutina matinala
Cartea de gestionare a managamentului timpului scrisa de Brian Tracy poarta numele de "Eat That Frog", de la Mark Twain. Ideea este ca daca mananci o broasca vie in fiecare dimineata, aceasta va sta in spatele tau pentru tot restul vietii. Si asa te obisnuiesti, broasca devenind tabietul tau matinal desi nu este nici indicata, nici gustoasa. La randul ei, broasca este pregatita si stie ceea ce o asteapta. Inlocuieste broasca cu laptopul tau care te ajuta sa iti verifici e-mailul. Nu vrei o schimbare?
Intreba-te daca faci ceea ce vrei sa faci
Senzatia ca esti neimplinit la locul de munca nu ar trebui sa fie un lucru pe care sa il realizezi peste luni sau, si mai grav, ani de zile. Steve Jobs spunea:
"Cand aveam 17 ani, am gasit un citat care spunea ca "daca traiesti fiecare zi ca si cum ar fi ultima, intr-o zi vei realiza ca este adevarat". De atunci, in urmatorii 33 de ani, m-am uitat in oglinda zilnic si m-am intrebat: "daca astazi ar fi ultima zi din viata mea, as vrea sa fac ce fac acum?". Si ori de cate ori raspunsul a fost "nu" pentru mai multe zile la rand, am stiut ca trebuie sa schimb ceva".
Serviciul clienti sau echivalentul propriu
Craig Newmark sustine ca propria versiune a serviciului cu clientii ar trebuie sa fie pastrarea legaturii cu persoanele cu care ai impartit proiectele ani la rand, verificand cu care dintre colegi nu interactionezi prea des, intreband mentorii si manipuland latura umana a muncii care se pierde rapid printre sarcini. Acest concept este vital pentru ca vei avea o lista inchegata de persoane pentru momentele in care vei avea nevoie de ajutor.