Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele care vor sa stranga bani pentru cumpararea Cuminteniei Pamantului
campanie cumintenia pamantuluibrancusi
Ministerul Culturii a anuntat deschiderea procedurii de selectie a persoanelor juridice cu sau fara scop lucrativ care vor sa incheie contracte cu ministerul, in vederea sprijinirii colectarii de fonduri pentru cumpararea "Cuminteniei Pamantului".
Luna trecuta, Guvenul Romaniei si Ministerul Culturii (MC) au lansat oficial campania de sustinere a subscriptiei nationale pentru achizitia operei lui Constantin Brancusi "Cumintenia Pamantului".
Actiunea comuna constituie un efort important pentru protectia si salvarea patrimoniului national reprezentat, in acest caz, prin cunoscuta opera brancusiana.
Procedura de selectie initiata de MC reprezinta un punct important in cadrul campaniei de subscriptie nationala, iar, la aceasta, sunt invitati sa participe toti cei interesati de valorizarea operei lui Brancusi, persoane juridice cu sau fara scop lucrativ.
Potrivit MC, tinand cont de OUG nr.10/30.03.2016 si de modificarile aduse, firmele trebuie sa aiba in vedere urmatoarele:
Persoanele juridice cu sau fara scop lucrativ vor deschide conturi proprii pentru colectarea fondurilor, prin intermediul carora urmeaza a se derula doar operatiuni de incasare a donatiilor si, respectiv, de virare catre contul deschis de MC la Trezorerie.
Prin contractele incheiate cu MC, se vor stabili modalitatile de colectare a fondurilor, termenele pana la care fondurile colectate de catre persoanele juridice de drept privat, in numele, pe seama MC si in scopul achizitionarii operei, vor fi virate in contul deschis de MC la Trezorerie.
Toate cheltuielile necesare pentru colectarea fondurilor si pentru gestionarea conturilor deschise in lei si in valuta vor fi suportate integral din fondurile persoanelor juridice.
Pana la virarea in integralitate a sumelor colectate de catre persoanele juridice de drept privat, in baza contractelor incheiate cu MC, acestea raspund de integritatea si de gestionarea acestora, in conditiile legii.
Fondurile vor fi colectate si virate in contul deschis de minister la Trezorerie, pana la data de 30 septembrie 2016.
Cerinte si documente necesare pentru inscriere:
1. Persoane juridice cu scop lucrativ:
a) Cerinte privind capacitatea administrativa de a sprijini colectarea fondurilor:
Este persoana juridica infiintata in conformitate cu prevederile legii;
Functioneaza de cel putin 3 ani; nu are datorii la bugetul de stat sau la bugetul local;nu se afla in procedura de reorganizare, insolventa sau faliment; detine disponibilitati banesti in cuantum de minimum 10.000 lei; are un numar de minimum 10 persoane angajate cu contract individual de munca.
b) Cerinte privind experienta in colectarea fondurilor:
Are experienta in colectarea de fonduri pentru minimum doua proiecte/campanii si/sau detine instrumente de colectarea a fondurilor (platforme online de plata, etc.).
c) Documente solicitate:
Scurta descriere a companiei (maxim 2 pagini A4); prezentare a proiectului de colectare de fonduri - actiuni si obiective, modalitati de implementare, plan de comunicare (maxim 3 pagini A4); copie, conform cu originalul, a actului constitutiv, a statutului si a actelor doveditoare ale sediului si patrimoniului initial ale solicitantului, precum si actele aditionale, dupa caz; copie, conform cu originalul, a C.U.I; raport de activitate pe ultimii 3 ani; copie, conform cu originalul, a Certificatului de atestare fiscala; certificat constatator (in original) - Oficiul National al Registrului Comertului; extras cont bancar (emis in cel mult ziua anterioara datei depunerii dosarului); lista persoane angajate si copii, conform cu originalul, ale contractelor individuale de munca; documente relevante privind experienta in colectarea de fonduri (dovada detinere platforma online de plata, etc.).
2. Persoane juridice fara scop lucrativ:
a) Cerinte privind capacitatea administrativa de a sprijini colectarea fondurilor
Este persoana juridica infiintata in conformitate cu prevederile legii; functioneaza de cel putin 2 ani; nu are datorii la bugetul de stat sau la bugetul local; detine disponibilitati banesti in cuantum de minimum 10.000 lei; are un numar de minimum doua persoane angajate cu contract individual de munca si/sau contract de voluntariat.
b) Cerintele privind experienta in colectarea fondurilor:
Are experienta in colectarea de fonduri pentru minimum doua proiecte/campanii.
c) Documente solicitate:
Scurta descriere a asociatiei (maxim 2 pagini A4);
Prezentare a proiectului de colectare de fonduri – actiuni si obiective, modalitati de implementare, plan de comunicare (maxim 3 pagini A4); copie, conform cu originalul, a hotararii judecatoresti de infiintare, definitiva si irevocabila, care sa ateste personalitatea juridica, unde este cazul; copie, conform cu originalul, a actului constitutiv, a statutului si a actelor doveditoare ale sediului si patrimoniului initial ale solicitantului, precum si actele aditionale, dupa caz; copie, conform cu originalul, a certificatului de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor; copie, conform cu originalul, a C.I.F; raport de activitate pe ultimii 2 ani; copie, conform cu originalul, a Certificatului de atestare fiscala; extras cont bancar (emis in cel mult ziua anterioara datei depunerii dosarului); lista persoane angajate si copii, conform cu originalul, ale contractelor individuale de munca si/sau ale contractelor de voluntariat; documente relevante privind experienta in colectarea de fonduri.
Persoanele juridice cu sau fara scop lucrativ sunt invitate sa isi depuna dosarele la Registratura Generala a Ministerului Culturii, Bd. Unirii nr. 22, sector 3, Bucuresti, cu mentiunea Proiect Campania Cumintenia Pamantului 2016.
Ofertele pot fi trimise si prin posta, cu confirmare de primire, la adresa mentionata mai sus.