Capitala Romaniei ocupa locul 13 din 14 la mobilitate durabila

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Capitala Romaniei ocupa locul 13 din 14 la mobilitate durabila
Capitala Romaniei ocupa locul 13 din 14 la mobilitate durabila
de Vlad Strunescu la 21 Ian. 2020
Urmareste-ne pe Google News
trai bucurestiviata bucurestitrafic bucurestimobilitate bucuresti

Greenpeace Romania a lansat, astazi, raportul “Mobilitate durabila in Bucuresti, material pregatit de Institutul Wuppertal pentru Clima, Mediu si Energie.

Raportul reprezinta o completare la clasamentul oraselor din anul 2018 privind mobilitatea durabila, in care au fost analizate 13 orase europene: Berlin, Londra, Viena, Bruxelles, Moscova, Roma, Zurich, Paris, Amsterdam, Copenhaga, Oslo, Budapesta si Madrid.

Citeste si: Ministerul Mediului: In 2020 nu va fi introdusa nicio taxa auto
 
Bucurestiul a fost comparat cu celelalte orase in ceea ce priveste transportul public, siguranta rutiera, calitatea aerului, managementul mobilitatii si mobilitatea activa. 
 
Per total, Bucurestiul s-a clasat pe locul 13 din cele 14 orase, pe baza punctajului obtinut pentru fiecare indicator.
 
La indicatorii siguranta rutiera, calitatea aerului si mobilitate activa (deplasare nemotorizata - mersul pe jos, cu bicicleta, skateboard, role etc), Bucurestiul s-a clasat pe penultimul loc, iar, la capitolul managementul mobilitatii, chiar pe ultimul loc. 
 
In aceste domenii este nevoie de imbunatatiri concrete precum dezvoltarea infrastructurii pentru pietoni si biciclisti, combaterea parcatului ilegal pe trotuare, extinderea spatiilor verzi urbane, precum si prioritizarea in trafic a mijloacelor de transport public, prietenoase cu mediul, pentru a reduce durata calatoriei si, prin urmare, pentru a creste atractivitatea lor pentru localnici si navetisti.
 
Politicile care ar putea ameliora situatia actuala a transporturilor si mobilitatii Bucurestiului ar trebui sa abordeze, in primul rand, ponderea ridicata a transportului motorizat privat din oras. 
 
Aceasta implica, de exemplu, un sistem de gestionare a parcarii mai eficient si dezvoltarea si modernizarea in continuare a infrastructurii pietonale si pentru biciclete din Bucuresti intr-o retea integrata mai confortabila, durabila si atractiva. 
 
Mobilitatea activa performanta se traduce printr-un numar mai mic de vehicule folosite pe strada, congestionare redusa, strazi mai sigure si un nivel mai bun al calitatii aerului.
 
Infrastructura sigura si eficienta nu numai ca va creste cota de deplasari pentru cei cu mobilitate redusa si cei care se deplaseaza cu bicicleta si pe jos, dar va reduce si accidentele care implica persoane din aceste categorii.
 
"Locul codas ocupat de Bucuresti este rezultatul mai multor motive. Bucurestiul prezinta cel mai ridicat nivel de congestionare dintre cele 14 orase analizate, cu o cota de deplasari zilnice cu vehicule private de 48% si o pondere relativ mica de mobilitate activa de doar 16%. 

Citeste si: Artificiu pentru combaterea poluarii
 
In plus, spatiul verde pe cap de locuitor in capitala este sub 10 metri patrati, in timp ce norma UE este de 26 de metri patrati per capita", a declarat Alin Tanase, coordonator de campanii Greenpeace Romania.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Nu suntem tara cu cele mai mici salarii din UE. Lista celor 10 state cu salarii minime sub 1000 de euro pe luna
Economie

Nu suntem tara cu cele mai mici salarii din UE. Lista celor 10 state cu salarii minime sub 1000 de euro pe luna

today11 Apr. 2025
Romanii scot banii de la saltea si cumpara masiv titluri de stat. Plasamente impresionante, cifrele aici
Economie

Romanii scot banii de la saltea si cumpara masiv titluri de stat. Plasamente impresionante, cifrele aici

today11 Apr. 2025
Cat valoreaza cu adevarat businessul tau? Greseala pe care 90% dintre antreprenori o fac
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cat valoreaza cu adevarat businessul tau? Greseala pe care 90% dintre antreprenori o fac

today11 Apr. 2025
Avertismentul presedintelui Consiliului Fiscal: ne paste un puseu inflationist. Romania are cele mai mari deficite din toata Uniunea Europeana
Economie

Avertismentul presedintelui Consiliului Fiscal: ne paste un puseu inflationist. Romania are cele mai mari deficite din toata Uniunea Europeana

today11 Apr. 2025
Ce inseamna cu adevarat un SUV bun? 5 mituri auto demontate
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Ce inseamna cu adevarat un SUV bun? 5 mituri auto demontate

today11 Apr. 2025
Ce masina ti se potriveste in functie de stilul tau de viata?
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Ce masina ti se potriveste in functie de stilul tau de viata?

today11 Apr. 2025
Lider de succes in Romania anului 2025. Cei mai buni manageri nu vorbesc mult. Iata ce fac diferit
Companii

Lider de succes in Romania anului 2025. Cei mai buni manageri nu vorbesc mult. Iata ce fac diferit

today11 Apr. 2025
Cum iesi din
Companii

Cum iesi din "capcana fondatorului" si incepi sa-ti conduci afacerea ca un CEO

today11 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x