Capitala Romaniei ocupa locul 13 din 14 la mobilitate durabila
trai bucurestiviata bucurestitrafic bucurestimobilitate bucuresti
Greenpeace Romania a lansat, astazi, raportul “Mobilitate durabila in Bucuresti, material pregatit de Institutul Wuppertal pentru Clima, Mediu si Energie.
Raportul reprezinta o completare la clasamentul oraselor din anul 2018 privind mobilitatea durabila, in care au fost analizate 13 orase europene: Berlin, Londra, Viena, Bruxelles, Moscova, Roma, Zurich, Paris, Amsterdam, Copenhaga, Oslo, Budapesta si Madrid.
Bucurestiul a fost comparat cu celelalte orase in ceea ce priveste transportul public, siguranta rutiera, calitatea aerului, managementul mobilitatii si mobilitatea activa.
Per total, Bucurestiul s-a clasat pe locul 13 din cele 14 orase, pe baza punctajului obtinut pentru fiecare indicator.
La indicatorii siguranta rutiera, calitatea aerului si mobilitate activa (deplasare nemotorizata - mersul pe jos, cu bicicleta, skateboard, role etc), Bucurestiul s-a clasat pe penultimul loc, iar, la capitolul managementul mobilitatii, chiar pe ultimul loc.
In aceste domenii este nevoie de imbunatatiri concrete precum dezvoltarea infrastructurii pentru pietoni si biciclisti, combaterea parcatului ilegal pe trotuare, extinderea spatiilor verzi urbane, precum si prioritizarea in trafic a mijloacelor de transport public, prietenoase cu mediul, pentru a reduce durata calatoriei si, prin urmare, pentru a creste atractivitatea lor pentru localnici si navetisti.
Politicile care ar putea ameliora situatia actuala a transporturilor si mobilitatii Bucurestiului ar trebui sa abordeze, in primul rand, ponderea ridicata a transportului motorizat privat din oras.
Aceasta implica, de exemplu, un sistem de gestionare a parcarii mai eficient si dezvoltarea si modernizarea in continuare a infrastructurii pietonale si pentru biciclete din Bucuresti intr-o retea integrata mai confortabila, durabila si atractiva.
Mobilitatea activa performanta se traduce printr-un numar mai mic de vehicule folosite pe strada, congestionare redusa, strazi mai sigure si un nivel mai bun al calitatii aerului.
Infrastructura sigura si eficienta nu numai ca va creste cota de deplasari pentru cei cu mobilitate redusa si cei care se deplaseaza cu bicicleta si pe jos, dar va reduce si accidentele care implica persoane din aceste categorii.
"Locul codas ocupat de Bucuresti este rezultatul mai multor motive. Bucurestiul prezinta cel mai ridicat nivel de congestionare dintre cele 14 orase analizate, cu o cota de deplasari zilnice cu vehicule private de 48% si o pondere relativ mica de mobilitate activa de doar 16%.
In plus, spatiul verde pe cap de locuitor in capitala este sub 10 metri patrati, in timp ce norma UE este de 26 de metri patrati per capita", a declarat Alin Tanase, coordonator de campanii Greenpeace Romania.