Bucurestiul este in top: locul 5 in lume la blocaje rutiere

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Bucurestiul este in top: locul 5 in lume la blocaje rutiere Bucurestiul este in top: locul 5 in lume la blocaje rutiere
de Ana Tudor la 25 Ian. 2016
Urmareste-ne pe Google News
trafictrafic bucurestiaglomeratietransport bucuresti

Capitala Romaniei se afla pe locul 5 in intr-un top mondial al oraselor cu cele mai mari probleme de trafic rutier. La o calatorie medie de 30 de minute cu masina prin oras, Bucurestiul a inregistrat 103 ore de intarziere intr-un an, fiind devansat doar de Instanbul (110 ore), Mexico City (110 ore), Moscova (109 ore) si St. Petersburg (104 ore), se arata intr-un studiu realizat de TomTom, citat de Statista.com.

Specialistii in psihologia transportului de la Asociatia de Psihologie si Siguranta Rutiera “PsihoTrafiQ” considera ca ambuteiajele duc implicit la nervozitate si la cresterea accidentelor cauzate de reactiile impulsive. In acelasi timp, blocajele se petrec din cauza numarului foarte mare de masini care circula in Bucuresti, raportat la cel al populatiei, iar solutia principala pentru decongestionarea traficului ar fi optarea oamenilor pentru mijloacele alternative de transport. Potrivit Institutului National de Statistica, in anul 2014, sunt inmatriculate 924.213 autoturisme, la o populatie de 1.883.425 de locuitori, adica o masina la 2 locuitori.

Paradoxal, autoturismul nu e cel mai rapid mijloc de transport intr-un oras mare
“Infrastructura este, desigur, o mare problema care genereaza aceste ambuteiaje in traficul bucurestean, insa nu este singura. Nu putem neglija, totusi, statisticile INS care spun ca exista o masina la 2 locuitori, iar tendinta populatiei este de a folosi, intr-o proportie covarsitoare, numai acest mijloc de transport. Cognitiile pe care merg majoritatea bucurestenilor, sunt acelea ca pot castiga timp daca se deplaseaza cu automobilul propriu, dar aceste cognitii sunt eronate, deoarece timpul de stationare in trafic este mai mare decat daca s-ar deplasa cu alte mijloace de transport. Atunci cand facem analiza unui accident, luam in considerare 3 factori: infrastructura, autovehiculul si factorul uman”, declara prof. univ. dr. Mihaela Rus, presedintele PsihoTrafiQ.

“Romanii au tendinta de a epata cumparand si etaland valoarea masinii, iar acest lucru este produsul tot a unei contaminari sociale. In Europa de Vest, oamenii aleg echilibrul, au inteles ca daca toata populatia ar folosi autoturismele ca singura solutie de transport rutier, practic marile orase ar paraliza. Vesticii au inteles, se pare ca mai bine decat noi, ca autoturismul nu este cel mai rapid mijloc de transport intr-un oras mare, chiar din contra. In cele mai multe cazuri, mai repede te deplasezi cu motocicleta sau bicicleta. De asemenea, folosirea metroului este o solutie foarte buna pentru a evita aglomeratia urbana. Datorita faptului ca la noi functioneaza foarte bine mimetismul, alegem sa ne deplasam cu totii, incolonati, cu autoturismul, intr-un oras cu o infrastructura rutiera precara, iar statisticile nu mint: 103 ore pe an inseamna foarte mult. In acelasi timp, nu trebuie sa neglijam deloc faptul ca ambuteiajele sporesc nervozitatea si agresivitatea soferilor, iar acestea pot reprezenta un factor semnificativ pentru producerea accidentelor. Totodata, nu trebuie sa minimalizam nici costurile platite cu sanatatea, ca urmare a poluarii accentuate, mai ales in intersectii”, declara psihologul principal Ionel Simionca, vicepresedintele Asociatiei de Psihologie si Siguranta Rutiera “PsihoTrafiQ”.

Solutiile specialistilor pentru decongestionarea traficului rutier
Pentru fluidizarea traficului, specialistii de la PsihoTrafiQ recomanda soferilor sa respecte regulile de circulatie, sa nu intre in intersectii supraglomerate, sa evite utilizarea automobilului propriu in zilele si orele de varf (in special, inceputul si sfarsitul saptamanii, dimineata intre orele 7 si 9, cand majoritatea populatiei se deplaseaza spre locul de munca si intre 16 si 18, atunci cand oamenii se intorc de la serviciu) si sa opteze pentru mijloace alternative de transport, cum ar fi: autobuzul, microbuzul, metroul, bicicleta, motocicleta etc.

Campanii de responsabilizare a participantilor la trafic
Asociatia de Psihologie si Siguranta Rutiera “PsihoTrafiQ” a derulat, in ultimii ani, campanii de responsabilizare a participantilor la trafic, coordonate de prof. univ. dr. Mihaela Rus si psihologul principal Ionel Simionca – vicepresedintele Asociatiei, in vederea reducerii acestor comportamente disfunctionale, care tind sa contamineze comportamental din ce in ce mai multi soferi. Printre acestea, amintim campaniile nationale “(Micro)Somnul la volan – un pericol real!” si “Alcoolul la volan este un accident”, campanii de responsabilizare sociala care sunt prezente pe website-ul Comisiei Europene (Carta Europeana a Sigurantei Rutiere). Totodata, Asociatia organizeaza cursuri de formare, adresate psihologilor, menite sa formeze din ce in ce mai multi experti in psihologia transportului, care sa promoveze educatia rutiera si atitudinile responsabile in trafic. Mai multe informatii gasiti pe www.psihotrafiq.ro.
Editorialist Manager.ro
9 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email: mariat@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Cosul de cumparaturi de Paste a golit buzunarele romanilor! Preturile sunt mai mari cu 40 la suta fata de 2024
Analize

Cosul de cumparaturi de Paste a golit buzunarele romanilor! Preturile sunt mai mari cu 40 la suta fata de 2024

today20 Apr. 2025
Cum arata seful ideal in viziunea romanilor?
Companii

Cum arata seful ideal in viziunea romanilor?

today20 Apr. 2025
Cum a ajuns euro sa ia fata dolarului american si sa devina preferatul investitorilor. Neincrederea din SUA ridica moneda europeana
Economie

Cum a ajuns euro sa ia fata dolarului american si sa devina preferatul investitorilor. Neincrederea din SUA ridica moneda europeana

today19 Apr. 2025
Romanii au scos banii de la ciorap si au imprumutat statul cu o suma record. Niciodata in zeci de ani nu s-a mai investit atat de mult in titluri de stat!
Economie

Romanii au scos banii de la ciorap si au imprumutat statul cu o suma record. Niciodata in zeci de ani nu s-a mai investit atat de mult in titluri de stat!

today19 Apr. 2025
Piata imobiliara fierbe. Locuintele se vand ca painea calda chiar si la Cluj, unde preturile bat capitala
Imobiliare

Piata imobiliara fierbe. Locuintele se vand ca painea calda chiar si la Cluj, unde preturile bat capitala

today18 Apr. 2025
Firmele se sufoca! Creste numarul societatilor comerciale care de-abia se descurca cu facturile si platile
Companii

Firmele se sufoca! Creste numarul societatilor comerciale care de-abia se descurca cu facturile si platile

today18 Apr. 2025
UniCredit si Alpha Bank isi unesc retelele de ATM: aceleasi comisioane pentru toti clientii
Financiar-Bancar

UniCredit si Alpha Bank isi unesc retelele de ATM: aceleasi comisioane pentru toti clientii

today18 Apr. 2025
Cea mai rapida reteta de cozonaci! Ingredientele pentru 2 cozonaci mari si modul de pregatire pas cu pas
Mananca sanatos

Cea mai rapida reteta de cozonaci! Ingredientele pentru 2 cozonaci mari si modul de pregatire pas cu pas

today18 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x