La doi ani dupa transformarea muncii in mod fortat de catre pandemia de Covid-19, din ce in ce mai multe companii vad beneficiile muncii hibrid sau de la distanta, iar lucrurile nu par sa se fi schimbat. Din acest motiv, firmele din toata lumea incearca sa realizeze cum vor arata birourile unde angajatii vor lucra de acum acolo in mod hibrid.
Pentru un procent important de angajati, biroul nu mai inseamna un drum de o ora in fiecare dimineata, alaturi de sute de colegi intr-un spatiu inchis.
Conform unui sondaj recent, peste 20% din joburile oferite în Romania in luna septembrie au fost de la distanta. In acest context, in care biroul devine locul unor intalniri strategice sau locul unde angajatii vin doar o zi sau doua pe saptamana, tot ceea ce stiam despre acestea trebuie sa se schimbe.
Va veni un moment cand pandemia va fi doar o amintire din viata oamenilor si a companiilor. Dar rezultatul va fi un birou schimbat. Asa cum un citat din Monty Python spunea, „biroul nu e terminat, doar se odihneste”.
Conform unui sondaj realizat de compania Xerox 82% din angajatori se asteapta ca biroul sa revina la un „nou normal” intr-un an sau doi. De asemenea, un sondaj realizat de compania Glassdoor arata ca majoritatea angajatilor spun ca le este dor de birou. 70% din milenniali si Gen Z sunt de acord sa se intoarca intr-o forma sau alta la birou.
Cum va arata si cu ce va fi diferit biroul viitorului?
Specialistii pe piata muncii arata ca biroul nu va mai avea aceeasi functie pentru multe dintre companii. Astfel, spatiile fizice nu vor fi doar ferme de birouri in care angajatii vor ajunge la o ora fixa de dimineata pentru a pleca incolonati seara. Ci, mai degraba, biroul va deveni un spatiu colaborativ si de socializare, aspecte pe care majoritatea oamenilor le mentioneaza ca lipsa in aceasta perioada de pandemie.
Un studiu realizat de Gensler arata ca atat companiile, cat si angajatii, vad biroul viitorului ca un spatiu unde sa socializeze cu colegii, unde sa aiba intalniri fata in fata esentiale cu colegii, prin care sa poata sa rezolve probleme pe care zeci de mail-uri sau mai multe videoconferinte nu le pot rezolva. Sondajul mai sus mentionat, realizat de Xerox, arata ca firmele vad spatiile fizice de munca esentiale pentru viitorul lor, dar nu in forma actuala. Jumatate dintre afaceri vor sa-si schimbe politica de munca de acasa si de la birou, pentru a da un nou scop spatiilor fizice si de intalnire.
Pe langa spatiul de socializare si intalnire, birourile se vor digitaliza si vor fi si mai adaptate muncii hibride. Pana si inainte de pandemie companiile mari aveau facilitati de videoconferinta, dar, in special, pentru discutii cu filiale din alte tari sau pentru dialoguri cu clientii. In viitorul apropiat, fiecare birou va avea nevoie de spatii dedicate pentru videoconferinta si colaborare de la distanta, pentru ca va exista un mix intre prezenta fizica si cea online.
Nu in ultimul rand, spun specialistii, angajatii vor reveni macar intr-o anumita masura la birou daca acesta va oferi siguranta. Un studiu realizat in iulie 2021 in Romania arata ca 65% din angajatii romani considera ca biroul lor este sigur pentru sanatate.
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si