Barbatii prefera stirile in varianta online, direct pe dispozitivele mobile
dispozitiv mobilprodus fizictabletaactualizare stireanunt reclame
Se spune ca americanii, desi nu cumpara atat de multe ziare, tanjesc dupa o lectura print. Si, cu siguranta, regula nu se aplica doar in cazul lor.
Un studiu al consumtorilor de stiri realizat de Pew Research Center si The Economist arata ca 60% dintre americanii cu varste cuprinse sub 40 de ani prefera metoda traditionala de informare decat cea efectuata cu ajutorul tabletei, a componentelor audio sau video. Chiar si cei cu varsta de peste 40 de ani au aceleasi preferinte.
Acelasi studiu este valabil si pentru cititorii de reviste glossy.
De altfel, presedintele Hearst, David carey, spunea ca "am vrut sa aflam daca oamenii vor ceva nou, interactiv, o varianta mobila a revistelor. Ceea ce am descoperit este ca oamenii isi doresc produsul in sine".
Pe de alta parte, insa, unul din patru respondenti sustine ca prefera varianta online a ziarelor si revistelor. Acest rezultat creeaza o dificultate pentru editori care isi doresc sa deserveasca ambele categorii de cititori.
In plus, studiul mai arata ca barbatii si adultii cu educatie aleasa tind sa aleaga stirile pe dispozitive mobile: 43% dintre barbatii care detin tablete si 41% dintre barbatii cu smartphone-uri citesc stirile direct de pe dispozitivele mobile. In comparatie. 32% dintre femeile posesoare de tablete si 30% dintre femeile care detin un smartphone.
De asemenea, barbatii au tendinta de a verifica mai des actualizarile.
Dincolo de obiceiuri consumului de stiri mobile, studiul arata si date promitatoare pentru agentii de publicitate. Tinerii utilizatori ai tabletelor sunt mai predispusi in a deschide reclamele in timp ce citesc stirile. Un sfert dintre cei cu varsta cuprinsa intre 18 si 29 de ani recunosc ca apasa pe anunturile cu reclame, in timp ce procentul celor cu varsta cuprinsa intre 30 si 49 de ani ajunge la 12%, iar al celor cu varsta cuprinsa intre 50 si 64 de ani ajunge la 7%.
Studiul a fost efectuat pe un esantion de 9.513 adulti americani, dintre care 4.638 sunt utiizatori ai dispozitivelor mobile.