6 sfaturi pentru cei care lucreaza de acasa
lucrul de acasaproductivitateeficientaorganizaretimp de lucru
Daca faci parte dintre persoanele care lucreaza de acasa, cu siguranta te-ai intalnit cu momentul in care organizarea timpului devine o problema. Desi ar trebui sa fie mai usor, celelalte responsabilitati sau simplul fapt ca nu exista o persoana care sa te monitorizeze iti pot pune foarte multe piedici in cresterea productivitatii si a eficientei tale.
Cei de la myjob.ro iti dau sase sfaturi de care sa tii cont, astfel incat productivitatea ta sa nu fie afectata.
1. Spatiul adecvat de lucru
Creeaza-ti un birou, indiferent cat de mic ar fi spatiul pe care il poti aloca acestui lucru. Incearca sa il pastrezi cat mai formal, astfel incat sa nu existe prea multe lucruri pe langa tine care sa iti distraga atentia si sa te trimita la problemele casnice. Daca locuiesti cu familia, stabiliti un set de reguli pe care sa le respectati, astfel incat sa nu te deranjeze nimeni in timp ce lucrezi.
2. Planificarea detaliata a fiecarei zi de lucru
Faptul ca stai acasa nu este un avantaj in organizarea timpului tau, decat daca iti planifici riguros fiecare zi. Daca ai si alta treaba, fixeaza-ti exact intervalul orar in care o vei rezolva si nu il depasi. De asemenea, traseaza in acest plan si momentele de pauza pe care vrei sa ti le aloci.
3. Respectarea exacta a planului
Atunci cand lucrezi de acasa, esti predispus sa iti modifici prioritatile, pentru a-ti rezolva treburile personale. Incearca, pe cat posibil, sa respecti intru totul planul pe care l-ai facut. Daca nu, vei ajunge sa ai o multime de intarzieri si suprasolicitari. Nu incerca sa recuperezi timpul de lucru lucrand pana la ore tarzii. Daca tu consideri ca esti mai productiv daca lucrezi noaptea, planifica-ti acest lucru inca de la inceput. Ai grija, doar, sa te odihnesti suficient.
4. Programarea de intalniri cu partenerii de afaceri, colegii sau clientii
Chiar daca esti o persoana organizata, iar comunicarea cu clientii sau colegii tai se realizeaza usor, nu rata nicio ocazie de a te intalni fata in fata cu ei. Fa acest lucru ori de cate ori simti cat de putin ca este nevoie. Astfel, vei fi mai bine pus in tema in mediile care te intereseaza si vei primi anumite informatii pe care oamenii nu le transmit prin e-mail sau telefon.
5. Eliminarea surselor care te pot distrage
Daca nu ai acel tip de job in care sa ai permanenta nevoie de vreunul din mijloacele in general folosite pentru recreere, atunci elimina-le din jurul tau. Inchide facebook-ul, televizorul, radioul si toate celelalte surse care te pot distrage.
6. Pastrarea ritmului eficient.
Unul dintre avantajele lucrului de acasa este faptul ca esti liber daca ti-ai terminat treaba pe ziua respectiva. Nu incerca sa lucrezi mai repede pentru a castiga o ora libera. Graba strica treaba, iar productivitatea ta va scadea.