Charles A.Lindberg se imbarcase intr-un monoplan pe care il botezase ʺ The Spirit of St Louisʺ, la New York, de unde decolase de pe Roosevelt Field, cu 33 de ore si jumatate inainte.
Charles Augustus Lindbergh, nascut la Detroit in 1902, a inceput sa zboare de la varsta de 20 de ani. In 1923 a cumparat un avion biplan ramas in stocul produs pentru Primul Razboi Mondial si a efectuat cu el zboruri postale. S-a inrolat in armata, in 1924, unde a urmat un curs care i-a asigurat brevetul de pilot militar. A efectuat zboruri regulate intre St.Louis si Chicago pentru serviciile postale.
In 1919 un hidroavion american a zburat de la New York la Plymouth (Marea Britanie), cu escale la Newfoundland, Insulele Azore si Lisabona.
Dupa zbor, francezul Raymond Orteig, un proprietar de hoteluri din New York, a oferit un premiul de 25.000 dolari primului aviator care va reusi sa traverseze Atlanticul, fara escala si fara alt ajutor uman. O alta conditie era ca aviatorul sa decoleze de la New York si sa aterizeze la Paris.
In iunie 1919, pilotii britanici John Alcock si Arthur W.W.Brown au realizat primul zbor transatlantic non-stop, din Newfoundland in Irlanda.
Insa zborul de la New York la Paris insemna de doua ori distanta parcursa de britanici.
Premiul pus la bataie de Orteig avea o valabilitate de cinci ani, expirand 1924. Cum nimeni nu reusise pana atunci sa intre in posesia lui, Orteig a lansat in nou provocarea, in 1926.
Lindbergh a convins Camera de Comert din St.Louis sa sponsorizeze zborul si un buget de 15.000 de dolari a fost stabilit.
Corporatia aviatica Ryan din San Diego s-a oferit sa construiasca un avion cu un singur motor, cu specificatiile lui Lindbergh. Rezervoare suplimentare au fost adaugate fuselajului, iar anvergura aripilor a fost marita.
Pentru a-i reduce greutatea si, automat, consumul, Lindbergh a renuntat la aparatura radio, la luminile pentru zborul de noapte si la parasuta de serviciu. Practic, Lindbergh a plecat in acessta aventura complet expus tuturor pericolelor.
Avionul a fost botezat ʺThe Spirit of St.Louisʺ, iar la 12 mai 1927 , a decolat de la San Diego la New York, stabilind un nou record pentru cel mai rapid zbor transcontinental (America). Vremea rea a intarziat insa zborul transatlantic al lui Lindbergh timp de o saptamana.
In noaptea de 19 mai, starea de tensiune si un ziarist zgomotos l-au tinut pe pilotul american treaz toata noaptea.
Dimineata, desi nedormit, Lindbergh a pornit la drum pe un cer senin si o vreme propice zborului. La 21 mai, cand Lindbergh depasise jumatatea drumului, avionul sau a intrat in ceata, pilotul luptandu-se si cu oboseala care se acumulase.
Dupa 24 de aore de zbor a reperat primele barci si a inteles ca se apropie de coasta. La ora locala 15.00, Lindbergh a zarit coasta Irlandei. A traversat Anglia, indreptandu-se spre Franta, unde a ateriazat in jurul orei locale 20.00, in ziua de 21 mai 1927, dupa 33 de ore si jumatate de zbor si 3.600 de mile parcurse. La Aerodromul Le Bourget din Paris se stransesera peste 10.000 de spectatori entuziasmati, care l-au luat cu asalt pe Lindbergh. Doi aviatori francezi l-au salvat din mijlocul multimii agitate, ducandu-l intr-un automobil departe de lumea dezlantuita. Lindbergh devenise o celebritate mondiala.