19 mai 2007: marca Smart organizeaza o parada auto pentru intrarea pe piata americana
smartmercedes19 mai
Los Angeles, California, este prima oprire a unei caravane de automobile Smart, pentru lansarea modelului "ForTwo" pe piata americana.
La inceputul anilor '90, Nicholas Hayek, de la compania Swatch, faimoasa pentru ceasurile multicolore, merge la gigantul auto Mercedes-Benz, cu ideea de a crea impreuna o masina ultracompacta, urbana. Germania accepta ideea si realizeaza in comun un parteneriat pe care il vor denumi ingenios Swatch Mercedes ART, de unde si denumirea viitorului automobil urban, Smart.
Primul model a fost lansat la Salonul Auto de la Frankfurt, in 1997, si a fost pus in vanzare un an mai tarziu in noua tari europene. Masurand doar 2,5 m de la bara din fata pana la cea din spate, modelul "ForTwo" a fost comercializat ca un automobil sigur de oras, eficient, usor de manevrat si cu un consum redus de carburant.
In ciuda promovarii si a unei popularitati destul de mari, Smart a produs in primii ani pierderi insemnate asocierii dintre cele doua firme, compania elvetiana Swatch retragandu-se din afaceri. Mercedes-Benz si-a continuat drumul , lansand modelul "ForTwo" in 2004, in Canada, presedintele companiei auto germane anuntand lansarea in 2008 in SUA. Mercedes avea in acel moment pierderi de 3,9 miliarde de euro, iar salvarea era vazuta in potentialii clienti din America de Nord.
Caravana "ForTwo" din Statele Unite a inceput la 19 mai 2007 si a permis potentialilor clienti din 50 de orase americane sa testeze automobilul german. Imediat dupa aceasta campanie de promovare Mercedes a primit 30.000 de comenzi din SUA, onorate incepand cu ianuarie 2008, la preturi cuprinse intre 12.000 si 21.000 de dolari.