Desi in alte accidente au fost deversati mai mult decat cei 1,6 de milioane de barili de petrol scursi in mare, acesta ramane cel mai mare naufragiu din istorie.
Amoco Cadiz era cu 65 de metri mai lung decat Titanicul si capabil sa transporte 250.000 de tone de titei. Petrolierul era detinut de catre compania Amoco, o companie americana, dar fusese inregistrat sub pavilion liberian si era operat de catre un echipaj in mare parte italian.
Vasul transporta petrol din Golful Persic si se indrepta catre portul Rotterdam. Datorita vantului puternic vasul a deviat de la directia stabilita, plutind in deriva spre coasta stancoasa. Dupa o incercare esuata a unui remorcher german de a trage nava spre larg, "Amoco Cadiz" a fost lovit de un val urias si s-a rupt in doua bucati. Datorita locului izolat in care s-a petrecut incidentul si a conditiilor atmosferice neprielnice, dar si din cauza lipsei unui plan amanuntit de urgenta, nu a putut fi recuperat niciun gram de petrol, care s-a scurs incetul cu incetul in apele oceanului.
Atunci cand echipele de interventie au realizat ca petele de titei se indrepata catre coasta au decis sa utilizeze explozivi, pentru a deschide corpul navei si a elibera cei 1,6 milioane de barili de petrol cat mai repede. Elicopterele marinei franceze au aruncat in apa 16 bombe, dar din pacate actiunea nu a reprezentat un succes complet, o mare parte din incarcatura plutind in deriva pe coasta.
In cele din urma, cei aproape 400 de kilometri ai coastei bretone au avut serios de suferit de pe urma acestei catastrofe, peste 20.000 de pasari si 9.000 de tone de stridii pierind in urma otravirii apelor. Paguba, estimata la 250 de milioane de dolari a fost suportata de industria de pescuit si cea turistica din zona de deversare, pana in anul 1992, cand Amoco a fost de acord sa plateasca 200 de milioane de dolari pagube.
Astazi, "Amoco Cadiz" se afla pe fundul marii, acoperita de alge, si cum unele dintre bombele folosite pentru a deschide corpul navei au ramas neexplodate, scufundarile in apropierea zonei sau explorarea epavei sunt complet interzise.