16 ianuarie 1868: a fost patentat vagonul frigorific
refrigerareinventie
Una dintre marile probleme ale sfarsitului de secol al XVIII-lea si ale inceputului de secol al XIX-lea, perioada marcata de asa-numita revolutie industriala, a fost transportul de marfuri. Omenirea incepea sa produca din ce in ce mai mult in toate domeniile, iar transportul pe apa, desi ieftin, era lent si plin de riscuri. Devenise destul de clar ca era necesar sa apara noi mijloace de transport, mai rapide si diversificate.
Odata cu aparitia si dezvoltarea caii ferate, dar si a vehiculelor autopropulsate s-a rezolvat jumatate din problema. Cea mai mare o reprezenta transportul alimentelor, care aveau un grad foarte mare de perisabilitate.
Ideea de a construi vehicule care sa pastreze alimentele la frig a aparut pe la 1840. S-au facut mai multe experimente, unele mai reusite, altele mai putin reusite. Cert este ca pe la 1851 circulau niste vagoane burdusite cu gheata care pastrau alimentele, dar erau eficiente numai pe perioada de iarna. In vremurile acelea se transportau mai ales fructe si unt.
In 1867, cel mai mare comerciant de peste din Detroit, William Davis, a imaginat un vagon frigorific in care se putea livra marfa asezata pe rafturi metalice si acoperita cu gheata si sare. Un an mai tarziu, la 16 ianuarie 1868 si-a patentat inventia si a vandut brevetul lui George H. Hammond, unul dintre cei mai mari comercianti de carne din Statele Unite.
Datorita inventiei lui Davis, folosind sistemul de pastrare la rece si la transportul maritim, Hammond a inregistrat in 1873, vanzari de 1 milion de dolari, iar in 1875 de 2 milioane. In 1880, Hammond detinea 800 de vagoane frigorifice.