16 ianuarie 1868: a fost patentat vagonul frigorific

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
16 ianuarie 1868: a fost patentat vagonul frigorific 16 ianuarie 1868: a fost patentat vagonul frigorific
de Manager.ro la 16 Ian. 2014
Urmareste-ne pe Google News
refrigerareinventie

Una dintre marile probleme ale sfarsitului de secol al XVIII-lea si ale inceputului de secol al XIX-lea, perioada marcata de asa-numita revolutie industriala, a fost transportul de marfuri. Omenirea incepea sa produca din ce in ce mai mult in toate domeniile, iar transportul pe apa, desi ieftin, era lent si plin de riscuri. Devenise destul de clar ca era necesar sa apara noi mijloace de transport, mai rapide si diversificate.

Odata cu aparitia si dezvoltarea caii ferate, dar si a vehiculelor autopropulsate s-a rezolvat jumatate din problema. Cea mai mare o reprezenta transportul alimentelor, care aveau un grad foarte mare de perisabilitate.

Ideea de a construi vehicule care sa pastreze alimentele la frig a aparut pe la 1840. S-au facut mai multe experimente, unele mai reusite, altele mai putin reusite. Cert este ca pe la 1851 circulau niste vagoane burdusite cu gheata care pastrau alimentele, dar erau eficiente numai pe perioada de iarna. In vremurile acelea se transportau mai ales fructe si unt.

In 1867, cel mai mare comerciant de peste din Detroit, William Davis, a imaginat un vagon frigorific in care se putea livra marfa asezata pe rafturi metalice si acoperita cu gheata si sare. Un an mai tarziu, la 16 ianuarie 1868 si-a patentat inventia si a vandut brevetul lui George H. Hammond, unul dintre cei mai mari comercianti de carne din Statele Unite.


Datorita inventiei lui Davis, folosind sistemul de pastrare la rece si la transportul maritim, Hammond a inregistrat in 1873, vanzari de 1 milion de dolari, iar in 1875 de 2 milioane. In 1880, Hammond detinea 800 de vagoane frigorifice.

Ultimele NOUTATI

Avertismentul unui mare bancher roman: Oamenii nu mai au bani, firmele nu mai au bani! Semne de criza
Economie

Avertismentul unui mare bancher roman: Oamenii nu mai au bani, firmele nu mai au bani! Semne de criza

today13 Mar. 2025
Romania cheltuie mai mult decat incaseaza. Suntem ingropati intr-un deficit bugetar greu de acoperit!
Economie

Romania cheltuie mai mult decat incaseaza. Suntem ingropati intr-un deficit bugetar greu de acoperit!

today13 Mar. 2025
Inflatia a inceput din nou sa creasca! Rata anuala a inflatiei a trecut iar de pragul de 5%!
Economie

Inflatia a inceput din nou sa creasca! Rata anuala a inflatiei a trecut iar de pragul de 5%!

today13 Mar. 2025
Caldura si Confort Sustenabil: Cum Centrala pe Lemne si Centrala pe Peleti Iti Transforma Casa Intr-un Camin Ecologic
Casa si gradina

Caldura si Confort Sustenabil: Cum Centrala pe Lemne si Centrala pe Peleti Iti Transforma Casa Intr-un Camin Ecologic

today13 Mar. 2025
Gazprom isi reduce masiv personalul
Companii

Gazprom isi reduce masiv personalul

today13 Mar. 2025
Diversificarea culturilor agricole: Idei moderne pentru fermieri de succes
Casa si gradina

Diversificarea culturilor agricole: Idei moderne pentru fermieri de succes

today13 Mar. 2025
Realitatea dura a salariilor. De ce femeile continua sa castige mai putin decat barbatii, desi muncesc la fel?
Companii

Realitatea dura a salariilor. De ce femeile continua sa castige mai putin decat barbatii, desi muncesc la fel?

today12 Mar. 2025
Soc pe piata muncii! Mii de romani concediati brusc – Ce trebuie sa faci ca sa nu ramai fara job?
Companii

Soc pe piata muncii! Mii de romani concediati brusc – Ce trebuie sa faci ca sa nu ramai fara job?

today12 Mar. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Inflatia a inceput din nou sa creasca! Rata anuala a inflatiei a trecut iar de pragul de 5%!
Economie

Inflatia a inceput din nou sa creasca! Rata anuala a inflatiei a trecut iar de pragul de 5%!

today13 Mar. 2025
Caldura si Confort Sustenabil: Cum Centrala pe Lemne si Centrala pe Peleti Iti Transforma Casa Intr-un Camin Ecologic
Casa si gradina

Caldura si Confort Sustenabil: Cum Centrala pe Lemne si Centrala pe Peleti Iti Transforma Casa Intr-un Camin Ecologic

today13 Mar. 2025
Gazprom isi reduce masiv personalul
Companii

Gazprom isi reduce masiv personalul

today13 Mar. 2025
Diversificarea culturilor agricole: Idei moderne pentru fermieri de succes
Casa si gradina

Diversificarea culturilor agricole: Idei moderne pentru fermieri de succes

today13 Mar. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x